دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور:

مادران مشمول اعطای تابعیت به فرزندان از ابتدای تیر به استانداری‌ها مراجعه کنند

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۶:۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۵۴۷۲
مادران مشمول اعطای تابعیت به فرزندان از ابتدای تیر به استانداری‌ها مراجعه کنند
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور از آغاز روند اجرایی اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی خبر داد و گفت: تاکید ویژه رییس جمهوری بر این است که مشکلات این بخش از جامعه که سال‌ها با مسائل مختلف برای هویت فرزندان خود درگیر بودند، برطرف شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور  و سخنگوی دولت، در جلسه ای که برای حل مشکلات اجرایی مصوبه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برگزار شده بود گفت: دولت اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات اجرای این قانون دارد.

وی با بیان اینکه تصویب قانون اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان مادران ایرانی اقدامی مهم از سوی دولت بوده است، گفت: این قانون در راستای احترام به هویت زن ایرانی و آینده‌ای روشن برای فرزندان آنها تصویب شد و سیاست دولت حمایت از اتباع خارجی است.

سخنگوی دولت با اشاره به اهتمام دولت به حمایت از اتباع خارجی، جدا نشدن اتباع خارجی و ایرانی در مدارس را یکی از این موارد عنوان کرد و گفت: سیاست دولت عدم تبعیض است و برخی کارهای سلیقه‌ای در روند اجرای قانون  اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان مادران ایرانی نباید ذهنیت ها در این زمینه را خراب کند.

وی با بیان اینکه موانع قانونی در این راستا برطرف می شود گفت: در آموزش فنی و حرفه ای در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار نفر از اتباع خارجی آموزش می بینند و به طور کلی  اقدامات دولت در حوزه بهداشت، آموزش و پرورش، آموزش عالی، اشتغال و سیاست گذاری طی هفت سال گذشته تسهیل‌گر بوده است.

وی افزود: امروز ۴۷۷ هزار و ۹۵۳ نفر از افغانستانی‌ها و ۵۰۵ هزار نفر هم از سایر ملیت‌ها در مدارس کشورمان در حال تحصیل هستند.

ربیعی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در چند هفته آینده نیز برای فرزندان مادران ایرانی که در ایران نیستند و با همسران غیرایرانی ازدواج کرده اند نیز اقداماتی در این راستا در کنسولگری‌ها انجام می شود.

وی افزود: همچنین در خصوص حل مشکلات فرزندان مادران ایرانی برای ثبت نام مدارس نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات اتباع خارجی و از جمله مادران ایرانی که در سال های گذشته مشکلات زیادی در زمینه عدم اعطای تابعیت به فرزندانشان داشتند اهتمام دارد تصریح کرد: دولت در موضوع کرونا نیز تبعیضی بین اتباع ایرانی و خارجی انجام نداد و در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی از اتباع خارجی تحت پوشش کمک های حمایتی دولت و بهزیستی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز