جهانگیری درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۹:۵۴:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۵۵۴۱
جهانگیری درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت
معاون اول رییس جمهوری در پیامی درگذشت محمدعلی کشاورز بازیگر و پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما را تسلیت گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این پیام افزود: درگذشت بازیگر پرآوازه و پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور استاد محمد علی کشاورز موجب تاسف و تاثر شد.

جهانگیری تاکید کرد: خدمات ارزنده این هنرمند بزرگ و مردمی به فرهنگ و هنر این مرز و بوم و نقش آفرینی های کم نظیر و ماندگارش در عرصه بازیگری، خاطره انگیز و فراموش ناشدنی است.

وی در این پیام تصریح کرد: این مصیبت را به ملت ایران، اصحاب فرهنگ و هنر، علاقه مندان و بستگان به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسالت دارم.

استاد «محمدعلی کشاورز» هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) و در سن نودسالگی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

از آثار ماندگار کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود،  هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)،  سربداران (در نقش خواجه قشیری)،  افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.

کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد.  پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

نظر شما