یمن از سازمان ملل انتقاد کرد

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۲۰:۲۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۵۵۵۳
یمن از سازمان ملل انتقاد کرد
عضو کمیته هماهنگی آرایش مجدد نیروهای بین‌المللی در استان الحدیده یمن روز یکشنبه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت به دلیل ادامه حملات ائتلاف سعودی به الحدیده با وجود توافق آتش‌بس در این شهر انتقاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از المسیره یمن، سرلشکر «محمد القادری» اظهار داشت: سازمان ملل متحد و شورای امنیت به مسئولیت خود در قبال جنگ بی‌وقفه‌ای که علیه شهر الحدیده در جریان است، عمل نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در نامه‌ای به نمایندگی سازمان ملل متحد خواهان مقابله با اقدامات خودسرانه نیروی دریایی ائتلاف سعودی علیه کشتی‌های حامل سوخت و غذا شدیم.

این مقام دولت صنعا افزود: سازمان ملل متحد در حالی که نسبت به خطرهای کرونا برای یمن هشدار می‌دهد؛  اما در مقابل، چیزی در اختیار مردم یمن قرار نمی‌دهد.

القادری اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر به درد و رنج ملت یمن اعتنا نکرده و فقط به بیانیه‌های پوچ اکتفا می‌کنند. نیروهای متجاوز می‌خواهند توافق سوئد را نابود کنند.

وی گفت: تداوم فعالیت بیمارستان‌ها و آینده وضعیت خدمات‌رسانی در یمن و به خصوص در الحدیده، بستگی به سوخت‌هایی دارد که در کشتی‌ها توسط ائتلاف سعودی توقیف شده است.

عضو کمیته هماهنگی آرایش مجدد نیروهای بین‌المللی در استان الحدیده تاکید کرد: با طرف دیگر (دولت مستعفی یمن) درباره گشودن گذرگاه‌های انسانی توافق انجام شده است و ما گذرگاه انسانی را در شهر حیس باز کردیم؛ اما هیات سازمان ملل به دلیل ممانعت ائتلاف سعودی اجازه ورود به شهر محاصره شده الدریهمی را ندارد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز از جمله اجرایی شدن آتش‌بس در الحدیده دست یافتند؛ اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های ۲ طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌ انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

با وجود تلاش‌های انصارالله یمن برای برقراری صلح اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز