پمپئو تحت فشار اتحادیه اروپا

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۹:۴۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۶۰۷۴
پمپئو تحت فشار اتحادیه اروپا
خبرگزاری فرانسه از تماس وزیران خارجه اتحادیه اروپا با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مورد برنامه واشنگتن برای اجرای الحاق کرانه باختری خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه با همتای آمریکایی خود از طریق گفت و گوی ویدیویی در مورد اختلا ها میان طرفین در مورد چگونگی روابط با اسرائیل، چین و سازمان های بین المللی به گفتگو پرداختند.

این گفت و گو در حالی برگزاری می شود که نشست مجازی وزیران دفاع ناتو که پیشتر تحت تاثیر برنامه های جنجالی واشنگتن برای کاهش حضور نیروهای خود در آلمان قرار گرفته بود، قرار است روز چهارشنبه این هفته برگزار  شود.

رویکرد "فرست آمریکا" دونالد ترامپ، روابط آمریکا با اروپا را در سالهای اخیر با بحران های پشت سرهم روبرو کرده است، اما مقامات اتحادیه اروپا مصمم هستند که حتی اگر پیشرفت کمی بدست آید همچنان با واشنگتن گفت و گو کنند.

روند صلح خاورمیانه مهمترین موضوع در دستور کار گفت و گوی میان وزیران خارجه اتحادیه اروپا با پمپئو خواهد بود، زیرا بروکسل در تلاش است تا رژیم اسرائیل را ترغیب به عقب نشینی از برنامه هایی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری کند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در همین باره می گوید محوریت مذاکرات روز دوشنبه با پمپئو در مورد متوقف کردن آمریکا و اسرائیل برای اجرای الحاق کرانه باختری است.

همچنین قرار است وزیران اتحادیه اروپا اعتراض خود را در مورد الحاق کرانه باختری که به گفته آنها نقض قوانین بین المللی است را با پمپئو اعلام کنند.

مقام اروپایی افزود: ما در تلاشیم تا همه را متقاعد کنیم که الحاق (کرانه باختری) ایده خوبی نیست و باعث ایجاد بی ثباتی می شود و دولت اسرائیل باید در این مورد تجدید نظر کند.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینی ها  و از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

نظر شما