ایران و کرانه باختری موضوع سفر نخست وزیر یونان به فلسطین اشغالی

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۹:۵۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۶۰۸۲
ایران و کرانه باختری موضوع سفر نخست وزیر یونان به فلسطین اشغالی
نخست وزیر یونان در حالی در رأس یک هیات عالی رتبه فردا سه شنبه وارد فلسطین اشغالی می‌شود که قصد دارد درباره آخرین تحولات خاورمیانه، انرژی و ایران با همتای صهیونیست خود رایزنی کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «کیرایکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان برای گفت‌وگوها جامع فردا سه شنبه با سفر به اسرائیل با «بنیامین نتیانیاهو» نخست وزیر صهیونیست‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.

گفته می‌شود که برنامه بحث انگیز اشغال کرانه باختری، گفت‌وگو درباره انرژی و آخرین تحولات پیرامون ایران از اهم موضوعات مورد بحث بین طرفین خواهد بود.

«آریس آمبور» معاون وزارت خارجه یونان در امور جنوب اروپا روز دوشنبه به خبرنگاران در این زمینه گفت: «درباره طرح صلح "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، انرژی و خط لوله گازی موسوم به "ایست مد" و ثبات در خاورمیانه با تمرکز بر ایران و لبنان با اسرائیل گفت‌و‌گو خواهیم کرد.»

یک مقام صهیونیست نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه قبل از سفر نخست وزیر یونان به فلسطین اشغالی گفت: «تقاضای ما از یونان حمایت از اسرائیل در سطح اتحادیه اروپا برای اطمینان از اینکه این اتحادیه در زمینه طرح صلح لحن معقول و منطقی دارد.»

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «یوسی کوهن»، رئیس موساد برای برقراری تماس با رهبران و رؤسای کشورهای عربی به منظور تبلیغ طرح اشغال کرانه باختری و الحاق آن به رژیم صهیونیستی، به برخی کشورهای منطقه سفر می‌کند.

«روعی شارون»،گزارشگر امور نظامی یک رسانه صهیونیستی در این باره گفت که رئیس موساد به‌زودی سلسه گفت‌وگوهایی با رهبران و روسای کشورهای عرب از جمله اردن و مصر طی هفته‌های آینده خواهد داشت. مقامات رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر به دنبال اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری است. این طرح با مخالفت فلسطینی‌ها و کشورهای عربی و اسلامی روبه رو شده است.

نظر شما