نماینده مردم زاهدان در مجلس:

وزرای نیرو معتقدند، برای برای انتقال آب از دریای عمان باید سرمایه‌گذار باشد/ مشکل آب سیستان و بلوچستان در همه دولت‌ها وجود داشته است

۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۱:۳۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۶۶۸۳
وزرای نیرو معتقدند، برای برای انتقال آب از دریای عمان باید سرمایه‌گذار باشد/ مشکل آب سیستان و بلوچستان در همه دولت‌ها وجود داشته است
نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه در خیلی از محلات زاهدان آب نیست و مردم پیامک‌های زیادی را به ما ارسال می‌کنند، عنوان کرد: ما چندین بار از وزرای نیرو خواسته‌ایم اما مشکل آنها این است که می‌گویند اگر بخواهیم آب از دریای عمان بیاوریم باید یک سرمایه‌گذار بیاید.

«حسینعلی شهریاری»، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، درباره مشکلات آب سیستان و بلوچستان به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: در دولت احمدی‌نژاد و در طول همه دولت‌ها در مجلس تصویب کردیم مشکل آب استان باید از طریق دریای عمان حل شود ولی دولت منابع مالی کافی نداشت.

شهریاری افزود: برای شهر زاهدان قبلا یک لوله از شهر سیستان آورده بودند و خط دوم هم شروع کرده بودند اما خود سیستان هم چند سالی مشکل کم‌آبی و خشکسالی پیدا کرد.

نماینده مردم زاهدان با انتقاد از توسعه شهر زاهدان بدون توجه به زیرساخت‌ها اظهار کرد: مشکل اصلی سیستان و بلوچستان این است که بدون فکر به منابع آبی، شهر را توسعه دادیم. این شهر منابع آبی کافی ندارد و آب یا باید از دریای عمان بیاید یا از سیستانی که خودش هم آب ندارد، بیاید. 

او با بیان اینکه در خیلی از محلات زاهدان آب نیست و مردم پیامک‌های زیادی را به ما ارسال می‌کنند، عنوان کرد: ما چندین بار از وزرای نیرو خواسته‌ایم اما مشکل آنها این است که می‌گویند اگر بخواهیم آب از دریای عمان بیاوریم باید یک سرمایه‌گذار بیاید. در 6 ماه پایانی مجلس دهم تصویب کردیم که آب باید از عمان بیاید اما همیشه بحث کمبود منابع مالی مطرح می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حال حاضر منتظر هستیم که کمیسیون‌های مجلس راه بیفتد تا از وزیر محترم نیرو سوال کنیم و بگوییم بالاخره تکلیف آب استان سیستان و بلوچستان چه خواهد شد. در طرحی که تصویب شد قرار بود که آب از طریق دریای عمان به سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی انتقال پیدا کند. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز