روسیه خواستار خویشتنداری دو کره شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۵:۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۶۷۸۳
روسیه خواستار خویشتنداری دو کره شد
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه کشورش تا بازگشت دو کره به مذاکرات شش جانبه با حضور روسیه نمیتواند هیچ پیشنهاد جدیدی به آنها ارایه دهد، بار دیگر خواستار خویشتنداری دو طرف شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در یک نشست خبری که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: ما هیچ گونه خدماتی را پیشنهاد نمی کنیم. زمانی که به مذاکرات شش جانبه برای حل مسائل شبه جزیره کره بازگردیم علاقه مند خواهیم بود تا گفت و گوها برای مسائل امنیتی و ثبات این منطقه که دچار وقفه شده است، دوباره آغاز شود.

وی افزود: اطمینان دارم که این به نفع مردم کره که در دو سوی خط حائل زندگی می کنند و نیز سایر کشورهای این منطقه است.

وزیر خارجه روسیه یک بار دیگر از طرف های مناقشه (کره شمالی و جنوبی) دعوت به خویشتنداری و حداکثر احساس مسئولیت برای رویدادها در شبه جزیره کره برای برقراری ثبات در این منطقه کرد؛  امیدوارم این دعوت ما شنیده شود.

خبرگزاری یونهاپ مدعی شد کره شمالی عصر روز سه شنبه به وقت محلی، دفتر ارتباط مشترک بین کره ای را در شهر مرزی کائه سونگ منفجر کرد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، این انفجار راس ساعت ۱۴:۳۹ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه روی داده است پیش از این برخی منابع رسانه ای و نظامی کره جنوبی از شنیده شدن صدای انفجار بزرگی در مرز دو کره خبر داده بودند.

این انفجار چند روز پس از آن رخ داد که «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نسبت به اقدام نظامی علیه کره جنوبی هشدار داده بود.

کره شمالی در چند روز گذشته از کره جنوبی به دلیل عدم جلوگیری از ارسال اعلامیه‌های تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ در مرز مشترک انتقاد کرده بود.

دفتر ارتباط مشترک دو کره در سپتامبر سال ۲۰۱۸ به منظور تسهیل در مبادلات و همکاری های بین دو کره و طبق اعلامیه پانمونچوم راه اندازی شد.

 وزارت دفاع کره جنوبی در پاسخ به کره شمالی که ساعتی پیش دفتر ارتباط بین دو کره، مستقر در شهر مرزی «کائه سونگ» را منفجر کرد این کشور را به «پاسخ شدید» تهدید کرد.

نظر شما