رییس کل بانک مرکزی، بغداد را به مقصد تهران ترک کرد

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۲۱:۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۶۸۴۵
رییس کل بانک مرکزی، بغداد را به مقصد تهران ترک کرد
رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر به عراق، عصر چهارشنبه بغداد را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «عبدالناصر همتی»  که در سفری یک روزه صبح امروز وارد پایتخت عراق شده بود در راس هیاتی با هدف دیدار و گفت وگو با «مصطفی الکاظمی»  نخست وزیر، «علی عبدالامیر علاوی»  وزیر دارایی و «علی محسن اسماعیل الحلاق»، رییس کل بانک مرکزی عراق، درباره روابط مالی و اقتصادی بین ۲ کشور وارد بغداد شد.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، همتی را در این دیدارها همراهی کرد.

وزیر دارایی عراق در دیدار با رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت که کشورش آماده پرداخت مطالبات مالی ایران است.

همتی در پایان دیدار خود با «علی عبدالامیر علاوی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که وزیر دارایی عراق برای پرداخت تمامی مطالبات مالی ایران اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرد که در این دیدار راجع به توافقات صورت گرفته بین بانک‌های مرکزی ۲ کشور و راهکارهای اجرایی کردن آنها بحث و تبادل نظر شد.

همتی بخش مهم دیگر گفت و گوها را مرتبط با مطالبات مالی ایران در نتیجه فروش انرژی (گاز و برق) به عراق دانست و افزود که وزیر دارایی عراق در این خصوص آمادگی خود را برای پرداخت این مطالبات اعلام کرد.

همچنین رییس کل بانک مرکزی ایران در دیدار «علی محسن اسماعیل الحلاق»، همتای عراقی خود، ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌های پولی و بانکی میان ۲ کشور، از به کارگیری ساز و کاری مشترک برای تسریع در تأمین کالاهای اساسی ایران خبر داد.

همتی در دیدار با همتای عراقی خود ضمن اشاره به پیشینه همکاری ۲ کشور گفت: در سفرهای قبلی به توافقات خوبی دست یافتیم. براساس تفاهم گذشته میان ۲ کشور پیش بینی شده بود از منابعی که در کشور عراق داریم برای خرید کالاهای غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم؛ در این سفر نیز به تفاهم‌های خوبی دست یافتیم.

رییس کل بانک مرکزی در پایان این سفر به دیدار نخست وزیر عراق رفت.

الکاظمی در این دیدار گفت که شخصاً دستور داده‌ام مشکلات مرتبط با پرداخت مطالبات ایران حل شود.

 نخست وزیر عراق اظهار امیدواری کرد که تحریم‌ها علیه ایران به زودی رفع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز