کارشناس مسائل خاورمیانه:

آمریکا در برخورد با سوریه شکست خورد/ قانون قیصر نتیجه معکوس می‌دهد

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۸:۳۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۷۰۶۶
آمریکا در برخورد با سوریه شکست خورد/ قانون قیصر نتیجه معکوس می‌دهد
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: قانون قیصر برخلاف موازین بین‌المللی و بدون مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل به صورت یکجانبه از سوی آمریکا اعمال شده که هدف آن وادار کردن دولت و سوریه به تسلیم در برابر رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی، است.

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در واکنش به قانون ضد سوری قیصر (سزار) به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: پس از شکست نظامی آمریکا در سوریه، فاز تحریم اقتصادی سوریه کلید زده شده است، با توجه به اینکه در طول 9 سال گذشته سوریه مورد تهاجم گروهک‌های تروریستیِ مورد حمایت ایالات متحده، عربستان و رژیم صهیونیستی قرار گرفته و از طرفی دولت سوریه با کمک محور مقاومت توانست این گروهک‌های تروریستی را سرکوب کند، لذا آمریکا که قصد داشت شطرنج سیاسی و نظامی سوریه را از رهگذر استفاده از گروهک‌های تروریستی تغییر بدهد، با ناکامی مواجه شده است.

این کارشناس افزود: اکنون فاز جدیدی از تحریم سنگین اقتصادی علیه سوریه توسط آمریکا آغاز شده است که به واسطه آن تاکنون نزدیک به 40 شخصیت و شرکت دولتی و خصوصی سوریه توسط آمریکا تحریم شده‌اند، این تحریم‌‎ها برخلاف موازین بین‌المللی و بدون مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل به صورت یکجانبه از سوی آمریکا اعمال شده که هدف آن، وادار کردن دولت و سوریه به تسلیم در برابر رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی است.

هانی‌زاده مقاومت را تنها راه غلبه بر تحریم‌های آمریکا دانست و تصریح کرد: با اعمال این قانون سوریه مقاومتی که ایران در طول چهار دهه در برابر تحریم‌های آمریکا  کرده است، را تجربه خواهد کرد، لذا دولت و ملت سوریه در برابر این تحریم‎‌های سنگین  ایستادگی خواهند کرد و هرگز در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نمی شوند.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به اوضاع داخلی ایالات متحده اظهار کرد: درحال حاضر شرایط متشنجی در آمریکا حاکم است، بحران داخلی، تظاهرات گسترده و شکافی که میان جامعه آمریکا به وجود آمده و در نهایت بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا  که منجر شده بیش از 40 میلیون نفر در طول چهار ماه گذشته به جمعیت بیکار آمریکا اضافه شوند، این کشور تبدیل به یک کشور ورشکسته شده است. از نظر ترامپ تحریم‌هایی که علیه سوریه اعمال شده، برگ برنده‌ای برای پیروزی در انتخابات آینده است اما این تحریم‌ها نتیجه معکوس خواهد داشت و ملت سوریه با مقاومتی که نشان خواهد داد در برابر این تحریم‌ها ایستادگی خواهد کرد.

هانی‌زاده در ارزیابی میزان تاثیرگذاری این قبیل سیاست‌های آمریکا علیه کشورها بر جایگاه این کشور در خاورمیانه خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از قتل جرج فلوید چهره نژادپرستانه خود را آشکار کرد و نشان داد که این کشور، یک کشور ضد حقوق بشر و آزادی‌های فردی و اجتماعی است که در مجموع با این اقدام چهره خشنی از خود به نمایش گذاشت. در حال حاضر تیم ترامپ در مقابل افکار عمومی جهان رسوا شده است و این گونه اقدامات و اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران و سوریه و سایر کشورهای مستقل، دیگر کمکی به تیم ترامپ نمی کند. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز