طی نشستی؛

ایران و پاکستان بر توسعه مناسبات اقتصادی تاکید کردند

۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۱۹:۴۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۷۱۱۹
ایران و پاکستان بر توسعه مناسبات اقتصادی تاکید کردند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و دستیار ویژه نخست وزیر این کشور در امور بازرگانی با استقبال از سرگیری فعالیت های تجاری و اقتصادی در گذرگاه مشترک مرزی دو کشور، بر توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،«سید محمد علی حسینی» سفیر ایران امروز در شهر اسلام‌آباد با «عبدالرزاق داود» دیدار و طرفین پیشرفت های اخیر در بحث توسعه مبادلات مرزی همزمان با تصمیم دولت پاکستان برای بازگشایی مجدد مرز تفتان (گذرگاه میرجاوه) را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حسینی با استقبال از توسعه روابط اقتصادی دوجانبه با کشور همسایه پاکستان، بر ضرورت استمرار تماس ها میان دو کشور از طریق روش های جایگزین جهت شناسایی و حل مشکلات در شرایط کرونا تاکید کرد.

وی اجرای شیوه تهاتر به عنوان یکی از شیوه های تجاری را برای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان حائز اهمیت برشمرد و گفت: توسعه مناسبات چند وجهی ترانزیتی شامل حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی بین دو کشور اجتناب ناپذیر است.

سفیر کشورمان همچنین از تصمیم طرف پاکستانی مبنی بر بازگشایی مرز برای هفت روز هفته و برداشتن شدن محدودیت های گذشته  قدردانی و از آمادگی ایران برای ارائه تسهیلات کنسولی برای تجار و رانندگان پاکستانی مطابق پروتکل های بهداشتی خبر داد.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری نیز در این دیدار از ارائه خدمات کنسولی و همچنین تایید اسناد تجاری صادرکنندگان انبه به ایران تقدیر به عمل آورد.

«عبدالرزاق داود» با اشاره به اعلام رسمی گشایش گذرگاه مرزی میرجاوه-تفتان به صورت تمام وقت در تمام طول هفت روز هفته، بر ضرورت توسعه مناسبات تجاری دوجانبه با توجه به اصل همسایگی میان دو کشور دوست تاکید کرد.

وی با طرح درخواست از جمهوری اسلامی ایران برای ارائه تسهیلات لازم به تجار پاکستانی، افزود: استمرار تماس ها و رایزنی ها جهت رفع موانع موجود بر سر راه همکاری های تجاری بین دو کشور امری اجتناب ناپذیر است.

وزارت بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان نیز در بیانیه ای به دیدار امروز سفیر سفیر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد : توافق شد که با مشارکت وزارت کشاورزی ایران و اداره حفاظت از گیاهان پاکستان، شش شرکت دیگر پاکستانی برای صادرات انبه به ایران به رسمیت شناخته شوند.

در این نشست پیرامون امکان بهره گیری از کامیون های باری ایران جهت بارگیری و انتقال محموله های انبه پاکستان مطابق پروتکل های بهداشتی به داخل ایران گفت و گو شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز