مخالفت شدید سناتورهای آمریکایی با اسرائیل

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۸:۳۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸۱
مخالفت شدید سناتورهای آمریکایی با اسرائیل
سه سناتور دمکرات و طرفدار رژیم صهیونیستی در سنای آمریکا جمعه شب در بیانیه‌ای به تل‌آویو درمورد طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش آژانس خبری یهود (JTA)   «چاک شومر» سناتور دمکرات از ایالت نیویورک و رهبر اقلیت سنا، به همراه سناتور «بن کاردین» از ایالت مریلند و «رابرت منندز» از ایالت نیوجرسی و عضو کمیته روابط خارجی سنا روز جمعه اعلام کردند، آنان مجبور به مخالفت با الحاق یکجانبه کرانه باختری (به سرزمین های اشغالی) توسط اسرائیل هستند.

در ادامه بیانیه این سه سناتور آمده است: توافق صلح پایدار که ضامن امنیت بلندمدت اسرائیل باشد و نیز سرنوشت فلسطینی‌ها را تعیین کند، باید با مذاکره مستقیم میان دو طرف [اسرائیل و فلسطینی‌ها] حاصل شود.

این بیانیه می‌افزاید: الحاق یکجانبه توسط اسرائیل مخالف سیاست‌های دیرینه است و ثبات منطقه و نیز منافع ملی ایالات متحده در منطقه [خاورمیانه] را تهدید می‌کند.

«کریستین گیلیبرند»، دیگر سناتور دموکرات نیز پیشتر در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشته بود: من اطلاع دارم که در توافق اسرائیل قید شده است که الحاق (کرانه باختری] تنها با موافقت کامل ایالات متحده انجام شود، اما به عنوان یک سناتور می‌خواهم به اطلاع شما برسانم که در برهه کنونی با این توافق مخالف هستم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز