سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره):

مردم‌باوری‌ امام تشریفاتی‌ نبود/ مردم باید طعم شیرین عدالت را بچشند/ اجرای قانون مهم‌ترین‌ بُعد اجرای عدالت است

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۰:۴۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۸۰۳۵
مردم‌باوری‌ امام تشریفاتی‌ نبود/ مردم باید طعم شیرین عدالت را بچشند/ اجرای قانون مهم‌ترین‌ بُعد اجرای عدالت است
رئیس قوه قضاییه گفت: اجرای قانون از مهم‌ترین ابعاد اجرای عدالت است و هیچ‌کسی نباید به خود اجازه قانون‌گریزی بدهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، در اولین روز از هفته قوه قضاییه، رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی قضایی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید بیعت کردند.

رئیس قوه قضاییه در حاشیه این مراسم با اشاره به نامگذاری نخستین روز هفته قوه قضاییه به‌عنوان روز کرامت مردم و حقوق بشر اظهار داشت: دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی در ۴۰ سال بعد از انقلاب تلاش‌های قابل توجهی را انجام داده اما در اجرای عدالت با نقطه مطلوب فاصله داریم.

رئیسی افزود: باید برای رسیدن به دستگاه قضایی در تراز حکومت علوی بیشتر تلاش کنیم و همه توان خود را برای رسیدن قوه قضائیه مطلوب به کار بگیریم.

رئیس قوه قضاییه، اجرای عدالت را از مهم‌ترین آموزه‌های امام (ره) عنوان کرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تبیین شخصیت آن حضرت ادامه داد: مقام معظم رهبری امام را شخصیتی تحول‌گرا و تحول‌خواه معرفی کردند و یکی از ابعاد این تحول اجرای عدالت است.

رئیس قوه قضاییه اجرای عدالت را از برنامه‌ها‌ی مهم گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: همه قوا و دستگاه‌ها باید اجرای عدالت را محور کارهای خود قرار دهند تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند. 

رئیسی دستگاه قضایی را از مهم‌ترین ارکان اجرای عدالت دانست و با تقدیر از همکاران خود در سراسر کشور تاکید کرد: مردم باید احساس کنند اگر در گوشه‌ای از کشور به آنها ظلم شده، با مراجعه به دستگاه قضا از حقوقشان دفاع می‌شود.

رئیس قوه قضاییه اجرای قانون را از مسائل محوری در اجرای عدالت دانست و تاکید کرد: قانون‌گریزی نظارت‌گریزی ضد ارزش و قانون‌گرایی و نظارت‌پذیری ارزش است.

رئیسی افزود: تمام مدیران باید برای اجرای قانون تلاش کنند و هیچ‌کس نباید به خود اجازه قانون‌گریزی‌ بدهد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم نظارت‌پذیری خصوصاً نظارت مردم خاطر نشان کرد: توجه به مردم در مکتب سیاسی حضرت امام یک رکن بوده و امری تشریفات نبوده است.

رئیسی افزود: امام خمینی (ره) همواره به مسئولان توصیه می‌فرمودند که رضایت و اعتماد مردم به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور را مورد توجه قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید فرمودند دستگاه‌ها در انجام وظایف خود باید به جلب رضایت و اعتماد مردم مورد توجه داشته باشند.

رئیسی توجه به حقوق انسان را از اصول محوری در قانون اساسی کشورمان دانست و اظهار داشت: حقوق بشر از متن دین مبین اسلام گرفته شده و توجه به انسان همواره مورد تاکید امام و رهبری بوده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز در دنیا شاهد تضییع حقوق انسان‌ها از سوی قدرت‌های استکباری هستیم و فریاد و خروش مردم آمریکا و اروپا علیه ظلم و بی‌عدالتی، برای ایام حقوق انسان است.

رئیسی با بیان این‌که فریادهای عدالتخواهانه مردم دنیا با اقدامات سرکوبگرانه خاموش نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد این خیزش ها نظام سلطه را به زودی سرنگون کند و شاهد برپایی عدالت در گستره جهانی باشیم.

رئیس قوه قضاییه همچنین با حضور در گلزار شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور ماه ۱۳۶۰، نسبت به مقام شامخ شهیدان بهشتی و رجایی و باهنر ادای احترام کرد.

رئیسی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر بهشتی و تبیین ویژگی های شخصیتی او، از شهید بهشتی به‌عنوان معمار دستگاه قضایی در نظام اسلامی یاد کرد.

رئیس قوه قضاییه، ولایت‌مداری و ساختارسازی برای نظریه ولایت فقیه در چارچوب دکترین حکومت اسلامی را از مهمترین ویژگی‌ها و دستاوردهای آن شهید بزرگوار دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز