رئیس مجلس شورای اسلامی:

شبکه ملی اطلاعات دارای اشکال است

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۱:۴۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۸۰۷۶
شبکه ملی اطلاعات دارای اشکال است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه ملی اطلاعات نیاز همه مردم در شئونات مختلف زندگی است و امنیت ملی، عمومی، اجتماعی و اخلاقی در ریل شبکه ملی اطلاعات است که دارای ایراداتی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره اظهارات نمایندگان و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نکته حائز اهمیت، شبکه ملی اطلاعات بوده که نیاز همه مردم در شئونات مختلف زندگی است و امنیت ملی، عمومی، اجتماعی و اخلاقی در ریل شبکه ملی اطلاعات است. شبکه ملی اطلاعات دارای اشکال است. عدم تناسب در رشد ترافیک داخلی و خارجی  را شاهد هستیم و رشد ترافیک خارجی بیش از حوزه داخلی است. از بحث جنس و شکل ترافیک باید بگویم که در ارسال یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا این پیام به خارج می‌رود و بعد به داخل باز می‌گردد که این یک ضعف محسوب می‌شود. در شبکه ملی اطلاعات در خدمات پایه دچار کمبودهایی هستیم. بحث سیانت در شبکه ملی از موضوعات جدی است. کودکان و نوجوانان در معرض فضای آلوده هستند که این فضای آلوده باید از دو جهت به آن نگاه شود. 

او افزود: یک نگاه مربوط به تولید محتوا است که هم وزارت ارتباطات و هم بقیه دستگاه‌ها و مسئول آن هستند. موضوع دیگر توسعه سرور‌های داخلی است. شبکه ارتباطی ما متکی به حوزه موبایل است. در شبکه فیبر نوری بسیار ضعیف عمل می‌کنیم. فیبر نوری از 70 کیلومتر به 2 هزار کیلومتر رسیده است اما این سیاست مشخص نیست، این از اهداف روشن وزارت ارتباطات است و نیاز به پول دولت هم ندارد. وزارت ارتباطات می‌تواند این کار را انجام دهد و اینکه چرا منازل و مدارس، نباید فیبر نوری داشته باشند؟ این وظایف تقسیم کار شده و شورای عالی فضای مجازی آن را مشخص کرده است. اگر به کمک مجلس نیاز باشد مجلس آماده است شرایط نابمسان این بخش را بهبود بخشد. بخشی از محتوا حتما در اختیار دستگاه‌های دیگر و مردم است اما سیاست‌گذاری و مدیریت وجود ندارد.

نظر شما