سقوط شدید قیمت دلار طی روزهای آینده

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۲:۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۱۸۰۹۲
سقوط شدید قیمت دلار طی روزهای آینده
اقتصاددان دانشگاه ییل آمریکا گفت: دوره رونق دلار آمریکا رو به پایان است و این ارز به زودی ۳۵ درصد از ارزش خود را در برابر سایر رقبایش از دست می دهد.​

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عضو هیئت مدیره دانشگاه ییل آمریکا و رئیس سابق بخش آسیا در بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی، با اشاره به افزایش کسری بودجه آمریکا و کاهش ذخایر آن هشدار داد دوره رونق دلار آمریکا رو به پایان است و این ارز به زودی 35 درصد از ارزش خود را در برابر سایر رقبایش از دست میدهد.

 این اقتصاددان می‌گوید بهبود شرایط چین و جدا شدن آمریکا از شرکای تجاری خود، زمینه را برای افت فاجعه بار ارز آمریکا در چند سال آینده فراهم می کند و احتمالاً برتری واحد پول آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان پایان خواهد یافت.

وی گفت:« دلار به سرعت و با شدت سقوط خواهد کرد».

 به گفته روچ، اقتصاد آمریکا تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته و رکودی که آمریکا در ماه فوریه در بحبوحه این بحران سلامتی گرفتار آن شده است، شرایط دلار را بدتر خواهد کرد.

این متخصص امور مالی گفت کسری بودجه آمریکا به خاطر هزینه های هنگفت دولت در تلاش برای رفع  آسیب‌های وارد شده از همه‌گیری ویروس کرونا، به ضرر دلار است.

 وی گفت در این بین ارز چین بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است چون پکن در مرحله اصلاحات ساختاری قرار دارد که می‌تواند اقتصاد وابسته به تولید این کشور را به اقتصادی متمرکز بر خدمات تغییر شکل دهد که رشد آن وابسته به مصرف کنندگان باشد.

روچ تاکید کرد درست است که پایین آمدن ارزش دلار به نفع صادرات آمریکا در کوتاه مدت است ولی در بلند مدت مشکل ساز خواهد بود.

 ضعف دلار بر بازار سرمایه و سهام تاثیر می گذارد. میانگین شاخص صنعتی داوجونز 0.80 درصد پایین آمده و شاخص اس پی500، 0.56 درصد کاهش یافته است.

 نگرانی در مورد اقتصاد جهان مانند همیشه باعث افزایش خرید دلار و سایر ارزهای ایمن شده چون تصور می شود اقتصاد و ارز آمریکا با ثبات است.

 ولی به گفته روچ ،افزایش کسری بودجه آمریکا این تصور را از بین میبرد و ضربه سختی به دلار خواهد زد.

منبع: تسنیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز