عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

احمدی‌نژاد به نظرات کارشناسان سیاست خارجی توجه نمی‌کرد/ بهتر است در مورد نحوه انتخاب رئیس کمیسیون امنیت ملی صحبت نکنم

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۳۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۸۷۷۲
احمدی‌نژاد به نظرات کارشناسان سیاست خارجی توجه نمی‌کرد/ بهتر است در مورد نحوه انتخاب رئیس کمیسیون امنیت ملی صحبت نکنم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم منطبق بر واقعیت‌ها حرکت می‌کند، در آن زمان احمدی‌نژاد خودش بود و هیچ موقع توجهی به نظرات کارشناسان نمی‌کرد اما مجلس فعلی، قطعا به این مسئله واکنش خواهد داشت و در راستای منافع ملی، اقدام خواهد کرد.

«فداحسین مالکی»، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ارزیابی نحوه انتخاب رئیس این کمیسیون به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: بهتر است در این مورد صحبت نکنم، این انتخابات طبق معمول با حضور اعضای ارزشمند و صاحب نظر برگزار شد که بنده هم برای رأی اکثریت احترام قائل هستم.

این نماینده مجلس در رابطه با انتخاب رؤسا و اعضای کمیسیون‌ها براساس سابقه و مدرک تحصیلی افزود: با توجه به اینکه این سوال برای همه کمیسیون‌ها عمومیت دارد،  بهتر است یکی از اعضای هیات رئیسه مثل قاضی‌زاده هاشمی، که مسئول این کار بود،  صحبت کند.

مالکی در خصوص طرح‌های کمیسیون امنیت ملی در مجلس یازدهم تصریح کرد: رویکرد این مجلس در سیاست خارجی توجه به کشورهای همسایه و ارتباط تاثیرگذار با این کشورها و کشورهای منطقه و استفاده از ظرفیت‌های خشکی و دریایی کشور است که این ظرفیت‌ها می‌تواند، به اقتصاد کشور و داد و ستدهایی که صورت می‌گیرد، کمک شایانی کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به اینکه لذا در این مجلس شاهد اجرا شدن نگاه سیاست به شرق خواهیم بود؟ اظهار کرد: در واقع نگاه به همسایه‌ها و کشورهای منطقه در اولویت قرار دارد، به عبارت دیگر در مجلس یازدهم نگاه به غرب کمرنگ خواهد شد و جای خود را به کشورهای همسایه و منطقه، خواهد داد.

مالکی در مورد واکنش مجلس یازدهم به اظهارات اخیر ترامپ در رابطه با مذاکره با ایران خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در این خصوص به جمع‌بندی نرسیده است اما قطعا موردی که ترامپ به دنبال آن است، عملی نخواهد شد. در واقع ترامپ به دلیل قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، به نوعی می‌خواهد از ایران امتیاز بگیرد، همانطور که در همین راستا بر شورای حکام آژانس انرژی اتمی فشار آورد و به دنبال گرفتن این‌گونه امتیازات است که بتواند، موقعیت خود را در صحنه سیاسی آمریکا ارتقاء دهد، اما حواس مجلس به اینکه نکته است که این اتفاق شکل نگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه احمدی‌نژاد شعار مقابله با آمریکا را داد اما در دوران او شاهد شکل‌گیری مذاکرات با آمریکا بودیم، آیا عملکرد مجلس یازدهم هم به همین صورت خواهد بود؟ یادآور شد: مجلس یازدهم منطبق بر واقعیت‌ها حرکت می‌کند، در آن زمان احمدی‌نژاد خودش بود و هیچ موقع توجهی به نظرات کارشناسان نمی‌کرد اما مجلس فعلی قطعا به این مسئله واکنش خواهد داشت و در راستای منافع ملی، اقدام خواهد کرد. لذا سیاست مجلس یازدهم به نیازهای مردم توجه و تلاش می‌کند که مشکلات مردم حل شود و کاهش یابد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز