سردار پیشین سپاه:

باید قدرت دفاعی را پشتوانه قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی‌ قرار داد/ به لطف قدرت بازدارندگی ماست که می‌توانیم در آب‌های بین‌المللی وارد شویم/ حضور نظامی در یک منطقه بی ارتباط با منافع اقتصادی نیست

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۰۵:۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۹۳۴۲
باید قدرت دفاعی را پشتوانه قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی‌ قرار داد/ به لطف قدرت بازدارندگی ماست که می‌توانیم در آب‌های بین‌المللی وارد شویم/ حضور نظامی در یک منطقه بی ارتباط با منافع اقتصادی نیست
سردار پیشین سپاه می‌گوید: یک ملت اگر بخواهد عزیز و سربلند باشد و وابسته به بیگانگان نباشد باید قدرت دفاعی را به عنوان پشتوانه قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی‌اش قرار دهد و با این پشتوانه دفاعی بتواند، اهداف و برنامه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را به پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ فرمانده نیروی دریایی سپاه گفته است که به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ مأموریت شده تا در آب‌های دوردست حضور یافته و این حضور دائمی باشد. 

دریادار علیرضا تنگسیری در اینباره گفت: «اعزام ناوگروه از سوی نیروی دریایی سپاه به آب‌های دوردست در گذشته انجام شده است و ناوگروه دوم ما نیز به آب‌های اقیانوس هند اعزام شد.»

«مرتضی طلایی»، سردار پیشین سپاه پاسداران، درباره حضور ایران در آب‌های اقیانوس هند به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: به برکت خون شهدا و مجاهدت و فداکاری نیروهای ارزشمند و انقلابی ما در عرصه‌های دفاعی کشور، نظام جمهوری اسلامی الحمدالله در موقعیت خوب نظامی قرار دارد. طبیعی است که برای صیانت از انقلاب، کشور و ملتمان باید این قدرت را روزافزون کنیم.

او افزود: حوزه فرماندهان و مسئولان عالی کشور ما برای صیانت از اصولی که عرض شد باید کار کارشناسی و مطالعاتی کنند و تصمیم‌گیری کنند چه کاری و کجا باید صورت بگیرد. آنچه که انجام شود محصول مجموعه سیستم نظامی و دفاعی کشور است و همه ما باید از این سرمایه‌های ارزشمند حمایت کنیم. سرمایه‌هایی که امروز توانسته‌اند پا بر گردن نظام سلطه بگذارند و با اقتدار، عزت و سربلندی غرور ملت ایران را احیا کنند و غرور استکبار را پایمال کردند. نظام سلطه‌ای که هرگز حاضر نبوده ما را به رسمیت بشناسد امروز به برکت این مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها غرور ملی ما را احیا کرده است.

سردار طلایی اظهار کرد: انتظارات مردم عزیز ما از همه مسئولان و دولتمردان این بوده و هست که این دستاوردهای بزرگ که محصول خون شهدا را پاس بداریم و سربلندی و عزت و غروری که برای مردم ایران به دست آمده را مواظبت و محافظت کنیم. 

سردار پیشین سپاه در پاسخ به این سوال که منفعت اقتصادی این حضور چه خواهد بود، توضیح داد: حضور نظامی در یک منطقه بی ارتباط با منافع اقتصادی نیست. وقتی امنیت کشور تامین می‌شود یعنی می‌شود در ادامه پشتوانه اقتصادی را هم فراهم کرد و به راحتی فعالیت اقتصادی انجام داد.

او با اشاره به اعزام چند کشتی به ونزوئلا توسط ایران اظهار کرد: به لطف قدرت بازدارندگی ماست که امروز می‌توانیم در آب‌های آزاد و بین‌المللی ورود پیدا کنیم اگر این قدرت بازدارندگی نبود، دشمنان ما توطئه‌های زیادی زیر سر داشتند.

سردار طلایی افزود: یادمان باشد که چندی پیش انگلیسی‌ها متوجه این قدرت بازدارندگی نبودند و یک غلطی کردند و تعرضی به یکی از کشتی‌های ما داشتند و دنیا و ملت عزیز ما دیدند که چگونه فرزندان دلاور پوزه انگلیسی‌ها را به خاک مالیدند و آنها را از کرده خود پشیمان کردند و این محصول، توان نظامی است و توان نظامی پشتوانه اقتصاد، امنیت ملی و منافع ملی ما است.

او در پایان بیان کرد: یک ملت اگر بخواهد عزیز و سربلند باشد و وابسته به بیگانگان نباشد باید قدرت دفاعی را به عنوان پشتوانه قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی‌اش قرار دهد و با این پشتوانه دفاعی بتواند اهداف و برنامه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را به پیش ببرد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز