فاصله‌گذاری اجتماعی در انگلیس از دو متر به یک متر رسید

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۶:۵۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۹۳۹۳
فاصله‌گذاری اجتماعی در انگلیس از دو متر به یک متر رسید
نخست وزیر انگلیس با کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی از دو به یک متر، اعلام کرد که بر اساس برنامه دولت برای خروج از محدودیت‌های قرنطینه، رستوران‌ها و هتل‌ها ضمن رعایت اصول بهداشتی از دو هفته دیگر بازگشایی خواهند شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بوریس جانسون» با ایراد سخنانی در مجلس عوام افزود؛ آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی هم از ۱۴ تیر قادر به بازگشایی خواهند بود.

وی تصریح کرد؛ جایی که امکان دارد مردم باید فاصله‌گذاری دو متر را رعایت کنند، در غیر این‌صورت توصیه می‌کنیم که فاصله‌گذاری یک متر و استفاده از ماسک صورت برای جلوگیری از احتمال شیوع کرونا رعایت شود.

نخست وزیر انگلیس همچنین عنوان کرد که از دو هفته دیگر، دو خانواده مختلف می‌توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی زیر یک سقف با یکدیگر ملاقات کنند. 

سالن‌های تئاتر و کنسرت‌ هم به شرط عدم برگزاری برنامه زنده بازگشایی خواهند شد، اما کلوپ‌های شبانه و سالن‌های بدن سازی همچنان تعطیل خواهند ماند.

نخست وزیر انگلیس یک ماه پیش با بیان این ادعا که آمار کرونا در انگلیس کاهش یافته، محدودیت‌های قرنطینه را کاهش داد تا اقتصاد کشور از رکود خارج شود.

او در گام اول محدودیت‌ها برای ورزش در فضای سر باز و تردد به محل کار برای کارکنانی که امکان دورکاری ندارند را آسان کرد.

جانسون از سه هفته پیش مدارس ابتدایی، بازارهای روز و نمایشگاه‌های فروش خودرو را بازگشایی و اعلام کرد که سایر محدودیت‌ها در هفته‌های آینده کاهش خواهد شد.

این در حالیست که دانشمندان تصمیمات دولت در این زمینه را شتاب زده خوانده و نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داده‌اند. 

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۴۲ هزار و ۶۴۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. انگلیس پس از آمریکا و برزیل دارای بالاترین آمار مرگ‌و میر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان است.

نظر شما