سخنگوی دولت در مراسم افتتاح سرای فرشته‌های جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها:

دختران بیشترین ضرر را از آسیب‌های اجتماعی می بینند/بازماندگی تحصیلی دختران به نسبت پسران بیشتر است

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۹:۲۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۹۴۲۹
دختران بیشترین ضرر را از آسیب‌های اجتماعی می بینند/بازماندگی تحصیلی دختران به نسبت پسران بیشتر است
سرای فرشته‌ها عصر سه شنبه همزمان با روز دختر با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت در مرکز جمعیت طلوع بی نشان افتتاح شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،علی ربیعی، سخنگوی دولت در مراسم افتتاحیه سرای فرشته‌ها گفت: در فرایند توسعه زنان و دختران مهم هستند در حالی که متاسفانه سیاست‌های ما خیلی معطوف به دختران و زنان نیست.در برخی مناطق به دلیل مسائل فرهنگی، بازماندگی تحصیلی دختران به نسبت پسران بیشتر است، ازدواج های اجباری زیر ۱۵ سال هم هنوز در دختران مشاهده می‌شود طوری که با ارزیابی مراجعه کنندگان برای دریافت وام ازدواج دریافتیم ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۷ و حدود ۲۵۰۰ نفر از دریافت کنندگان وام ازدواج در سال ۹۸ زیر ۱۵ سال و ۹۸ درصدشان دختر بودند.  

سخنگوی دولت ادامه داد: ۵۰ درصد سمن ها را  زنان تشکیل داده اند. ۶۶درصد اشتغال مربوط به زنان است و ۵۲ درصد دانشجویان بانوان هستند. دختران بیشترین ضرر را از آسیب‌های اجتماعی می بینند، پدیده ورود به جامعه، پدیده فریب و اعتیاد آسیب‌پذیری دختران بسیار بیشتر از بقیه است. به همین منظور اولویت دولت در  مقابله با اعتیاد، کودکان و دختران هستند و خوشبختانه سمن طلوع بی‌نشان‌ها هم اعتیاد کودکان را هدف گرفته است.

ربیعی ضمن تاکید وحدت تصریح کرد: با توجه به فشار تحریم و سختی نیاز داریم آدم ها کنار هم باشند چون در دوران سختی فردگرایی بیشترین آسیب‌ها را می زند. به سهم خود و نمایندگی از دولت از همه سمن ها تشکر می‌کنم.تلاش دولت بر برداشتن دید امنیتی از سمن‌هاست تا با سهولت بیشتری فعالیت کنند.

گفتنی است سرای فرشته‌ها مرکزی اقامتی و آموزشی برای دختران آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز