یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

چارچوب‌های سنتی گذشته شورای عالی سیاست‌گذاری پاسخگو نیست/ قطعا شیوه ائتلافی برای انتخابات ۱۴۰۰ به نفع اصلاح‌طلبان نیست

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۱:۳۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۹۹۰۳
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید ترکیب جدید و راهکارهای جدید اندیشیده شود. چهارچوب‌های سنتی گذشته که در زمان خود موثر بود الان پاسخگو نیست و قطعا باید مذاکره و هم‌اندیشی مجدد صورت بگیرد.

«غلامرضا انصاری»، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو حزب اتحاد ملت ایران، در پاسخ به این سوال که آیا شیوه ائتلافی برای اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 شیوه‌ای مناسب خواهد بود؟ به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: قطعا شیوه ائتلافی برای انتخابات 1400 به نفع اصلاح‌طلبان نیست چراکه حرکت ائتلافی و انتخاب حداقلی خواسته رای‌ دهندگانی که در اردوگاه و سبد رای اصلاح‌طلبان بود را تامین نکرد. 

انصاری با تاکید بر اینکه حرکت ائتلافی نمی‌تواند جواب دهد، اظهار کرد: با توجه به رد صلاحیت‌های حداکثری که شورای نگهبان در انتخابات اخیر اعمال کرد و عملا رقابت برای اصولگرایان وجود نداشت جز اختلافات داخلی خودشان، نشان داد با تعداد محدودی که از اصلاح‌طلبان حداقلی از فیلتر شورای نگهبان رد شدند مردم راضی به رای دادن نشدند. 

این عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران افزود: با ائتلاف قطعا نه سبد رای اصلاح‌طلبان برای رای دادن تعریف خواهد شد و نه مجموعه اصیل گروه‌های اصلاح‌طلب تن به حرکت حداقلی خواهند داد.

انصاری خاطرنشان کرد: قطعا با توجه به شرایط جدید بین‌المللی و با توجه به شرایطی که کرونا برای جهان و من جمله ما ایجاد خواهد کرد، دفاع از اصول مردمسالاری، قانون اساسی و دفاع از دمکراسی و آزادی تنها مسیر باقیمانده برای تحریک افکار عمومی و آشتی طبقات مختلف اجتماعی برای حضور در پای صندوق‌های رای خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شرایط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات عنوان کرد: با توجه به شعار اصلاح‌طلبی که خود را در درون نظام تعریف کرده و به دنبال اصلاح از درون و حرکت اصلاحی گام به گام است چنانچه فضای سیاسی باز شود و اجازه کنشگری را به کنشگران سیاسی بدهد، اصلاح‌طلبان می‌توانند با کاندیدای حداکثری خود حضور پیدا کنند و یک برنامه مدون جدید برای مردمسالاری درون نظام و حرکت در چارچوب‌های قانونی برای دفاع ازحقوق ملت وحرکت درجهت توسعه تمام عیارکشور، را فراهم خواهند کرد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد، بیان کرد: جلسات شورا فعلا تشکیل نمی‌شود. برای شرایط جدید باید راهکارهای تشکیلاتی منسجم و دمکراتیک نوی  با ترکیب جدید و راهکارهای جدید اندیشیده شود. چارچوب‌های سنتی گذشته که در زمان خود موثر بود الان پاسخگو نیست و قطعا باید مذاکره و هم‌اندیشی مجدد صورت بگیرد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز