ترامپ در بین جمهوریخواهان دیگر جایی ندارد

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۷:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۹۹۲۹
ترامپ در بین جمهوریخواهان دیگر جایی ندارد
گروهی از جمهوری‌خواهان که رئیس‌جمهور آمریکا را یک «خطر امنیت ملی» برای این کشور دانسته بودند، قصد دارند از رقیب حزب دموکرات او در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 حمایت کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،خبرگزاری اسپوتنیک بر اساس گزارش‌هایی نوشته گروهی از جمهوری‌خواهان در آمریکا که گفته‌ بودند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، یک خطر امنیت ملی محسوب می‌شود، قصد دارند از «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و رقیب انتخاباتی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور حمایت کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بر اساس بررسی انجام شده از نتایج نظرسنجی «هاروارد کپس و هریس»، جو بایدن در حال حاضر از رقیب جمهوری‌خواه خود در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در ماه نوامبر پیش افتاده است.

اسپوتنیک به نقل از رویترز نوشت، شماری از جمهوری‌خواهان که قبلاً از مقامات امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان و جورج بوش بوده‌اند، در حال تشکیل ائتلافی هستند تا از جو بایدن در این انتخابات حمایت کنند.

بر اساس این گزارش این گروه از حزب جمهوری‌خواه در آمریکا، حداقل 24 نفر از مقاماتی هستند که علناً با انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات مخالف هستند و گفته‌اند که انتخاب مجدد وی امنیت ملی آمریکا را در خطر می‌اندازد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که این طرح توسط دو نفر از کارمندان دولت جورج بوش نوشته شده است. «جان بی. بلینجر»، مشاور اسبق حقوقی در شورای امنیت ملی و وزارت خارجه آمریکا و «کن وین‌‌استین»، مشاور امنیت میهنی آمریکا در دولت بوش مؤلفان این طرح بوده‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که دو نفر از مقامات اسبق دیگر نیز به این گروه پیوسته‌اند. تمام این مقامات پیش از این نیز علناً با نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات مخالفت کرده بودند. برخی از مقامات دیگر نیز که با مسائل امنیت ملی آمریکا سر و کار دارند در این طرح شرکت کرده‌اند.

انتظار می‌رود این گروه حمایت علنی خود را از بایدن هفته‌های آینده و احتمالاً بعد از برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات در ماه آگوست اعلام کنند.

«جو بایدن» در این کنوانسیون به عنوان نامزد حزب دموکرات رسماً تأیید خواهد شد.

اسپوتنیک همچنین نوشت، گروه دیگری نیز مخالفت خود را با انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرده‌اند. این گروه که یک کمیته اقدام سیاسی هستند با نام «پروژه لینکلن» شناخته می‌شوند. مؤسس این گروه «جورج کانوِی»، همسر «کلین کانوی»، مشاور دونالد ترامپ است.

بر اساس ادعای خود ترامپ، میزان رضایت حزب جمهوری‌خواه از او در حال حاضر 96 درصد است.

در هفته‌های اخیر رئیس‌جمهور جمهور‌ی‌خواه آمریکا از سوی برخی شخصیت‌های حزب خود به دلیل مدیریت اعتراضات به قتل «جورج فلوید»، سیاهپوست کشته شده به دست یک افسر سفید پوست در شهر مینیاپولیس، شدیداً مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی «رویترز-ایپسوس»، برتری «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مقابل «دونالد ترامپ» به ۱۳ درصد افزایش یافته است.

در این نظرسنجی، ۴۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری آمریکا به بایدن رأی خواهند داد، این در حالی بود که تنها ۳۵ درصد اعلام کردن به رقیب جمهوری‌خواه او یعنی رئیس‌جمهور آمریکا رأی می‌دهند.

بنا بر این گزارش، ۵۵ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند از نحوه عملکرد ترامپ در مقابله با بحران کرونا در آمریکا که تاکنون جان بیش از ۱۲۱ هزار نفر را گرفته، رضایت ندارند. دو سوم شرکت‌کنندگان هم با اعتراضات ضدنژادپرستی این کشور که بیش از سه هفته است در جریان است، ابراز همدردی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز