وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

تحریم‌ها نتیجه عکس داد/امکان ساخت همه زیرسامانه‌های کشور فراهم شده است

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۹:۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۰۰۶۴
تحریم‌ها نتیجه عکس داد/امکان ساخت همه زیرسامانه‌های کشور فراهم شده است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:این یک پیام مهم برای دنیا و همه آزادیخواهان است که بدانند اگر ایستادگی کنند به اینجا خواهند رسید. آنها نه تنها نتوانستند جلوی استفاده از یک سرمایه عظیم را بگیرند بلکه امروز باید این را دنبال کنند که اجازه ندهند صادرات انجام دهیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،امیر سرتیب امیرحاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (پنجشنبه) و در مراسم تحویل دهی ۳ فروند جت جنگنده کوثر به نیروی هوایی ارتش گفت: در ۳۱ مردادماه ۱۳۹۷ اولین فروند هواپیمای جت پیشرفته ایرانی کوثر رونمایی و تحویل نیروی هوایی شد و در آبان‌ماه همان سال خط تولید این هواپیما راه‌اندازی شد.  امروز شاهد بهره برداری از ۳ فروند هواپیمای تولید شده کوثر در سازمان هوایی هستیم که نشان دهنده تلاش متخصصین این سازمان در این شرایط کرونا و بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار ساخت این هواپیما به دستاوردهای بزرگی رسیدیم که برای کشور بسیار ارزشمند است، گفت: امروز امکان ساخت همه زیرسامانه‌های کشور در حالی فراهم شده است که شرکت‌های متعدد دانش بنیان و دانشگاه‌های کشور با ما همکاری می کنند و این نوید را می‌دهند که ما در سکویی ایستاده‌ایم که تجهیزات پیشرفته‌تر هوایی را به زودی به عرصه تولید برسانیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شرکت‌هایی که امروز با ما کار می کنند در بالاترین سطح استانداردهای موجود قرار دارند. استانداردهای هوایی، استانداردهای بسیار بالایی هستند و کسانی که در این کار شرکت می‌کنند می‌توانند در کارهای علمی و فنی کشور با قوت حضور پیدا کنند بنابراین این نوید برای همه بخش‌های کشور وجود دارد.

امیرحاتمی گفت: امروز تحویل‌دهی این سه فروند هواپیمای جنگنده این پیام را برای دشمنان و به خصوص آمریکایی‌ها دارد و اینکه آنها بدانند تحریمی که انجام دادند درست نتیجه عکس داد. ما را ۴۰ سال پیش تحریم کردند که نتوانیم از تجهیزات موجود استفاده کنیم اما امروز همه تجهیزات در حال استفاده است.

وی افزود: امروز آنها در دنیا دنبال این هستند که بتوانند محدودیت صادراتی و خرید و فروش ما را تمدید کنند که نتوانیم صادر کنیم. این یک پیام مهم برای دنیا و همه آزادیخواهان است که بدانند اگر ایستادگی کنند به اینجا خواهند رسید. آنها نه تنها نتوانستند جلوی استفاده از یک سرمایه عظیم را بگیرند بلکه امروز باید این را دنبال کنند که اجازه ندهند صادرات انجام دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: دشمنان و آمریکایی‌ها بدانند این راه ادامه پیدا خواهد کرد و صادرات هم انجام خواهیم داد.

وی از سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و فرمانده نیروی هوایی ارتش و محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صمیمانه تشکر کرد که از این پروژه مهم ملی حمایت کردند.

نظر شما