دعوت از وزیر با پیامک؟!

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۵:۵۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۰۱۷۹
دعوت از وزیر با پیامک؟!
وزیر کابینه دولت به عنوان یکی از بالاترین مقامات کشوری دارای شان و منزلتی است و دعوت از او برای حضور در یک برنامه پروتکل‌های اداری خاصی را می‌طلبد. ارسال یک پیام در واتساپ و استناد و بسنده کردن به آن برای دعوت وزیر برای حضور در یک برنامه، امری متعارف نیست که با طمطراق در برنامه زنده صدا و سیما اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ پس از حضور «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات، در صحن علنی مجلس و ارائه گزارش و پاسخ‌های قاطع به بهارستان‌نشین‌ها، یک مجری تلوزیون در برنامه «پرونده ویژه» مدعی شد که از وزیر جوان برای حضور در این برنامه دعوت به عمل آمده، اما وزیر ارتباطات این دعوت را نپذیرفته و آن را بی‌پاسخ گذاشته است.

«حسام‌الدین آشنا»، مشاور رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: «همین الان برنامه پرونده ویژه در شبکه ۳ در حال پخش است و ادعا می‌کند از آذری جهرمی برای شرکت در برنامه دعوت کرده‌اند. از ایشان سوال کردم اعلام آمادگی کردند و گفتند هیچ دعوتی دریافت نکرده‌اند. کلی ادعاهای نادرست و یکسویه مطرح می‌شود بدون این‌که امکان پاسخ باشد.»

او سپس در یک توئیت دیگر  نوشت: «شکست مفتضحانه در زیر سوال بردن خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن مجلس را در صفحه تلویزیون جبران می‌کنند.»

مجری صدا و سیما در برنامه زنده پرونده ویژه توئیت مشاور رئیس‌جمهور را خواند و سپس از کارگردان برنامه خواست تا پیامک تهیه‌کننده برنامه را نشان دهد و گفت: «در پیام‌رسان واتساپ برای مدیر محترم روابط عمومی وزارت ارتباطات پیام فرستادند و دلیور شده است و آقای هادیان گفته‌اند این موضوع به اطلاع وزیر محترم وزارت ارتباطات رسیده است.»

«مرتضی براری»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران، در توئیتی از «سیدمحسن دهنوی»، نماینده مجلس که منتقد جدی آذری جهرمی است، نوشت: «ولاتقف مالیس لک به علم جناب آقای @SMDehnavi پس از دعوت رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، یکبار دیگر از جنابعالی دعوت می‌کنم بازدیدی از پروژه‌های فضایی ایران با حضور خبرنگاران داشته باشید تا قضاوت‌هایی مبتنی بر واقعیت به جامعه ارائه دهید.»

حسام‌الدین آشنا پاسخ داد: «مناسب نیست وزیر را با پیام تهیه‌کننده‌ای در واتس آپ احضار کنید. اما مناسب است قبل از تخطئه زحمات یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های علمی و اجرایی کشور به دعوت ایشان برای بازدید از پژوهشگاه پاسخ گوئید.»

در این میان ذکر چند نکته ضروری است. وزیر کابینه دولت به عنوان یکی از بالاترین مقامات کشوری دارای شان و منزلتی است و دعوت از او برای حضور در یک برنامه پروتکل‌های اداری خاصی را می‌طلبد. ارسال یک پیام در واتساپ و استناد و بسنده کردن به آن برای دعوت وزیر برای حضور در یک برنامه، امری متعارف نیست که با طمطراق در برنامه زنده صدا و سیما اعلام می‌شود.

دعوت رسمی اصول و قواعدی دارد که با یک پیام واتساپی محقق نمی‌شود. لذا استناد به یک پیامک صرف در برنامه زنده تلوزیونی، عرض خود بردن است. 

صدا و سیما و تهیه‌کننده در صورتی که قصد داشت وزیر را در برنامه‌ای دعوت کند چرا از راه تماس تلفنی اقدام نکرد؟ در حالی‌که وظایف متعدد تصدی‌گری یک وزارتخانه، برنامه خاص زمانی را می‌طلبد، عدم استجابت یک پیامک در فضای مجازی امری بعید نیست که مجری یک برنامه با قصد مچگیری از مشاور رئیس‌جمهور آن را در برنامه زنده مطرح می‌کند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز