رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله:

کمیسیون اصل نود به بحث طبری ورود کند/ اخلاق انقلابی از دست رفته است

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۱:۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۰۲۷۸
کمیسیون اصل نود به بحث طبری ورود کند/ اخلاق انقلابی از دست رفته است
رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله می‌گوید: کمیسیون اصل نود حتی می‌تواند در بحث طبری هم ورود پیدا کند اینکه مدیران رده بالا از قضایای او خبر داشته‌اند یا نه باید به این موارد رسیدگی شود.

«حسین الله‌کرم»، رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله، درباره مصادیق ضد فساد و انقلابی بودن مجلس یازدهم به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: همانطور که در قانون اساسی آمده، کار اساسی و اصلی مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است. از این رو سیزده کمیسیون مجلس باید ابتدا اولویت ملی خود را تعریف و سپس تلاش کنند تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آن را به نتیجه برسانند تا مردم متوجه تلاش آنها شوند تا علاوه بر مشارکت بیشتر، رای خود را به رئیس جمهور انقلابی تقدیم کنند. 

الله‌کرم افزود: به عنوان مثال کمیسیون اصل نود اولویت خود را به تحقیق روی فساد شکل گرفته روی شش هزار خودرو بگذارند زیرا در آن فساد گسترده علاوه بر یک فرد و همسرش، دو نماینده مجلس پیشین و برخی مسئولین درجه اول ایران خودرو نیز حضور دارند. کمیسیون فرهنگی اولویت خودش را روی خانواده بگذارد که در آن مسئله جمعیت، ازدواج، مقابله با تهاجم فرهنگی ناشی از بی در و پیکری فضای مجازی نیز دنبال می‌شود. کمیسیون بهداشت و درمان اولویت را به دارو، وزارت راه، نه به مسکن بلکه تامین اجاره بهای چهار دهک پائین جامعه قرار دهد و... به نظر اینجانب اولویت ملی و اصلی برای رئیس مجلس و همکاران اداره کننده مجلس مهمتر است. آنها باید در توجه جدی به ساختار بودجه و عملیاتی کردن بودجه سالیانه و سپس 5 ساله باشند. آنها باید به کمک سایرکمیسیون‌ها جلوی تکرار اتفاق فعلی رابگیرند. 

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله ادامه داد: اتفاقی که در پی تولید سونامی‌وار نقدینگی طی هفت سال اخیر رخ داد. در این اتفاق دولت مجبور است دلار ۲۰ هزار تومان و به تبع آن رشد شدید اجناس و اقلام دیگر از ۳۵۰ تا۵۰۰ درصد گرانی را بپذیرد تا دولت با دست خودش، آتش به اموال ملی نزند و سودجویان داخلی اقلام و اجناس را به قیمت پائین به دامن همسایگان در کمین نشسته سرازیر نکنند، که این عمل  به نوعی مفهوم تاراج ملی در پی کاهش ارزش پول ملی خواهد بود. در این وضعیت اگر متاسفانه تن به تورم تا۵۰۰  درصدی در سبد کالاها بدهیم مردم خصوصا ۴دهک پایین جامعه به شدت آسیب دیده و مجبور به اجاره خانه به شکل مشارکت خانوادگی خواهند شد و تو خود بخوان حدیث مفصل از فروپاشی خانواده والخ. تحول بر ساختار بودجه را علاوه بر تنظیم هزینه و درآمدها، باید سرریز آن را متوجه منافع دهک‌های پائین جامعه نمود تا از مشکلات معیشتی کنونی آنها کاسته وحل شود.

الله‌کرم درباره فسادستیزی مجلس اظهار کرد: در این ارتباط مجلس از داخل و از خودش شروع کرد و به بحث تاجگردون پرداخت، به نظر من مانند قوه قضائیه عمل کرد. قوه قضائیه هم از طبری و از درون خود شروع کرد. 

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله افزود: کمیسیون اصل نود حتی می‌تواند در بحث طبری هم ورود پیدا کند اینکه مدیران رده بالا از قضایای او خبر داشته‌اند یا نه باید به این موارد رسیدگی شود. این مبحث در تولید بصیرت ملی و اعتماد عمومی فوق العاده اثر خواهد گذاشت. تردیدی نیست اگر رده‌های بالاتر از طبری از این موضوع مطلع بوده باشند حتما باید برخورد شدید صورت بگیرد این نوع عملکرد انقلابی می‌تواند با شفاف کردن موضوع توسط مجلس صورت بگیرد.

او با بیان اینکه موضع‌گیری‌های مجلس در رابطه با آنچه که در جامعه رخ می‌دهد می‌تواند ایجاد بصیرت کند، بیان کرد: مجلس ضمن رعایت حدود و ثغور، می تواند مسئولین را به چالش بکشد اما نباید حاضر شود که معیشت مردم به چالش کشیده شود. 

الله‌کرم مجلس انقلابی را مجلسی دانست که در پازل دشمن بازی نکند و عنوان کرد: گاهی از مجلس انقلابی انتظار استیضاح وزرا و حتی رئیس جمهور می‌رود اما مجلس انقلابی چون نمی خواهد در پازل دشمن که افزایش تحریم، مشکلات وانداختن تقصیر آن به شکاف حاکمیت- دولت است، بازی کند دست به کاری نمی‌زند که معیشت مردم سخت‌تر شود. 

الله‌کرم با بیان اینکه شفافیت در بحث مبارزه با فساد یک اصل است، اظهار کرد: حساسیت بر فساد نباید به صورت ظاهری باشد تا بتوان از آن سوء استفاده کرد. همانطور که قوه قضائیه شفافیت را از خود آغاز کرد و موضوع وجود ده‌ها حساب بانکی راحل کرد، طبری و همدستانش را در همان هفته اول آغاز به کار جدید قوه قضائیه دستگیر کرد و دل مردم را در دست یابی به عدالت امیدوار کرد، مجلس هم باید همینکار را انجام دهد. همانطور که عرض شد درباره تایید صلاحیت تاجگردون بطور جدی وارد شد. 

الله‌کرم در پایان اظهار کرد: اخلاق انقلابی از دست رفته باید با امر شایسته سالاری اصلاح شود و مانند اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس، تلاش شود تا افراد شایسته‌تر به جایگاه‌های مسئولیتی دست یابند. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز