آماده‌باش گارد ملی واشنگتن برای حفاظت از بناهای یادبود

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۲۲:۳۱:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۰۳۱۱
آماده‌باش گارد ملی واشنگتن برای حفاظت از بناهای یادبود
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، حدود ۴۰۰ تن از نیروهای گارد ملی آمریکا در پایتخت این کشور، آماده کمک و پشتیبانی از پلیس در مأموریتش برای حفاظت از بناهای فدرال، در برابر نابودی به دست معترضان هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کریس میشل، سخنگوی پنتاگون در این باره اظهار کرد، در ۲۳ ژوئن (۳ تیر)، به درخواست وزیر داخلی و با تأیید وزیر دفاع آمریکا، وزیر ارتش ۴۰۰ تن از اعضای گارد ملی واشنگتن دی.سی را به منظور حمایت از پلیس "نشنال پارک" در برابر آنچه "نافرمانی مدنی" و "ایفای نقش امنیتی" در اطراف واشنگتن خواند، به کار انداخت.

کریس میشل افزود: افراد گارد ملی از "پارک پُلیس" در بناهای یادبود کلیدی و به منظور جلوگیری از ضربه زدن یا نابودی آن‌ها، حمایت خواهند کرد.

وی یادآور شد تا عصر چهارشنبه، هیچ‌یک از اعضای گارد ملی به مکان‌های واقعی بناهای یادبود اعزام نشده، بلکه صرفاً در حالت آماده‌باش هستند. سخنگوی پنتاگون اظهار کرد: اعضای گارد ملی مسلح نبوده و در امر مدیریت جمعیت، به منظور حفظ نواحی بسته و محدودشده، خدمت‌رسانی خواهند کرد.

روز چهارشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت یک دستور اجرایی برای حفاظت از بناهای یادبود و مجسمه‌های آمریکا در برابر آسیب‌ها و خرابکاری تا آخر هفته صادر خواهد کرد. این اظهارنظر پس از ناآرامی‌های شهری اخیر مطرح شد که ضمن آن‌ها، برخی تظاهرکنندگان به اموال عمومی آسیب رسانده و در برخی موارد نیز مجسمه‌های شخصیت‌های آمریکایی را خراب کرده‌اند.

تجمع‌های اعتراضی در آمریکا، تازه‌ترین دور از اعتراضات آمریکایی‌ها علیه وحشیگری پلیس و نژادپرستی است. آتش این اعتراضات با مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی که با خشونت بی‌حد یک افسر پلیس در مینیاپولیس جان داد، روشن شده است.

روز دوشنبه معترضانی در نزدیکی کاخ سفید تلاش کردند با فریاد "آشغال قاتل" مجسمه‌ای از اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده را با انداختن طنابی دور گردن او به زیر بکشند. بسیاری از مجسمه‌ها و یادبودهایی که یادآور نژادپرستی و برتری سفیدپوستان است، هدف معترضان آمریکایی قرار گرفته است.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه