جوسپ بورل:

تنها راه عبور از مشکلات جهان چیست؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۹:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۰۵۱۵
تنها راه عبور از مشکلات جهان چیست؟
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه (۶ تیر ۱۳۹۹) در سخنانی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد پذیرش منشور سازمان ملل متحد، چندجانبه‌گرایی، تعامل و همبستگی را تنها راه برون رفت از مشکلات جهان توصیف کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «جوسپ بورل» در پیامی ویدیویی یادآور شد: ۷۵ سال پیش منشور سازمان ملل متحد در سان‌فرانسیسکو به امضاء رسید و کشورهای جهان پس از جنگ‌های فاجعه بار، دور هم جمع شده تا تعامل را در مقابل تقابل برگزینند.

وی گفت: داستان سازمان ملل متحد در این زمینه، به ماجرای اتحادیه اروپا بسیار شبیه است. بذر هر دو ما، گفت‌وگو، صلح، اتحاد و همبستگی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سپس عنوان کرد: در دنیای نامعلومی که زندگی می‌کنیم و در کنار چالش‌هایی که همه به آن مبتلا هستیم، منشور سازمان ملل متحد و روح آن، بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

وی افزود:  همه‌گیری ویروس کرونا بار دیگر نشان داد که تعامل و همبستگی تنها راه عبور از بحران است.

بورل با بیان این مطلب که اتحادیه اروپا، ستون چند جانبه‌گرایی است و باقی خواند ماند، افزود: سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در زمینه ترویج حقوق بشر، حاکمیت قانون، ثبات و دمکراسی در جهان از طریق گفتمان و راه‌حل‌های سیاسی، پیشرو هستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان تصریح کرد: ما و سازمان ملل متحد همکار هستیم و باور داریم که این مساله به سود هر دو طرف و جهان است.

 

 

نظر شما