اخبار جعلی در خصوص همه‌پرسی در روسیه بی پاسخ نماند

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۶:۴۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۱۰۳۱
اخبار جعلی در خصوص همه‌پرسی در روسیه بی پاسخ نماند
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: اخبار جعلی درباره همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه بیش ازحد افزایش یافته و این مساله نگرانی ما را برانگیخته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دمیتری پسکوف روز شنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارنظر خبرنگاری که گفته بود در شهر ولادی واستوک یک صندوق رای گیری در پشت خودروی شخصی تعبیه شده بود، گفت: اطلاعات را باید راستی آزمایی کرد و اگر واقعیت داشت به کمیسیون انتخابات گزارش داد.

وی افزود: سازمان هایی وجود دارد که علاقه مند به برگزاری رای گیری سالم هستند. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه درباره قرار دادن صندوق رای گیری در صندوق عقب خودرو خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد که آیا این گونه رای گیری بر اساس قانون انتخابات ممنوع است یا خیر.

پسکوف خواستار توجه با دقت به همه موارد غیرعادی در رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه شد.

وی این را نیز گفت که اطمینان ندارد که خبر رای گیری بر روی نیمکت های واقع در محوطه های مقابل ساختمان های مسکونی حقیقت داشته باشد.

در همین حال کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه امروز در گزارشی اعلام کرد که تاکنون 21 میلیون و 171 هزار و 137 نفر در همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه رای داده اند که 19.49 درصد افراد واجد شرایط در روسیه را تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش تاکنون 815 هزار و 557 نفر از طریق گوشی تلفن همراه رای داده اند.

بر اساس اطلاعات کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، خانم الا پامفیلوا رئیس این کمیسیون امروز اعلام کرد که حضور مردم در رای گیری باید واقعی و بدون اجبار باشد. ما وضعیت را کنترل می کنیم و در هر موردی که پیش می آید سریع وارد عمل می شویم.

به گفته پامفیلوا تاکنون بیش از 500 هزار ناظر برای نظارت بر رای گیری همه پرسی ثبت نام کرده اند.

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات خاطرنشان کرد که ناظران را به عنوان شرکا تلقی کرد و در مواردی که آنها مورد نقض و تخلفی را گزارش می دهند باید قدردانی کرد. 

گفتنی است مرحله کنونی مرحله دوم همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه و روز سوم آن است و مرحله نخست که از روز 23 خرداد ماه آغاز شد شامل رای گیری در مناطق صعب العبور و دور افتاده می‌شد.

مرحله دوم هم که یک هفته بطول می انجامد و به روز اول ماه جولای روز اصلی رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه ختم می شود برای فاصله گذاری زمانی بین رای دهندگان و پیشگیری از شیوع کرونا تعیین شده است.

دادگاه قانون اساسی روسیه اسفند ماه سال ۹۸ در بیانیه ای اعلام کرد که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه، ازنظر محتویات و مراحل تصویب با قانون اساسی مطابقت دارد و قاضی های دادگاه به این نتیجه رسیدند که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه با فصل‌های اول، دوم و نهم این قانون مغایرت ندارد. 

با اصلاح قانون اساسی روسیه ازجمله به پوتین امکان برای ادامه ریاست جمهوری پس از سال ۲۰۲۴ داده می‌شود.

 رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نطق تلویزیونی خود برای روس‌ها درخصوص تازه ترین تصمیمات حکومت برای مقابله با کرونا با یادآوری اینکه ۱۱ تیرماه روز برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه است، افزود: اصلاحات مدنظر حاکمیت تنها در صورت حمایت مردم صورت خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز