ظریف:

آمریکا در تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت نمی کند

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۷:۴۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۱۰۶۲
آمریکا در تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت نمی کند
سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی به مناسبت «کنگره ملی نفسهای سوخته» در نکوداشت شهدا و جانبازان بمباران شیمیائی سردشت گفت:دولت آمریکا نه در سلاح شیمیائی مبانی بشری را می شناخت و نه در تحریمها مبانی بشری را می شناسدو نه در تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در کنگره ملی نفسهای سوخته اظهار داشت: ما در فاجعه سردشت دو جلوه از انسانیت و وحشیگری را  همزمان می بینیم.انسانیت و قدرت ایثارگرانی که هیچگاه از دایره انسانیت خارج نشدند و هیچگاه مقابله به مثل نکردند و این افتخار را برای جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت کردند که ما در مقابله با ظلم و در مقابله با وحشیگری از اصول انسانی خود تخطی نمی کنیم .

ظریف افزود: سازمان ملل متحد چندین بار هم نگرانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از سلاح شیمیائی توسط عراق و هم ادعاهای عراقیها علیه کشورمان را بررسی و بازرسی کرد و در همه این رسیدگیها و بازرسیها به این نتیجه متقن رسید که آن طر فی که از سلاحهای شیمیائی استفاده کرده رژیم صدام بوده است.

وزیر امور خارجه ایران بیان داشت: اولین باری که شورای امنیت سازمان ملل استفاده عراق از سلاح شیمیائی را محکوم کرد در پایان جنگ ایران و عراق بود.

او ادامه داد: امروز امریکا داروهائی که برای قربانیان شیمیائی نیاز هست و داروهائی که برای بقیه ایثارگران نیاز هست و داروهائی که برای بیماران مختلف نیاز هست را از طریق تحریمهای غیر انسانی  مانع می شود.

ظریف عنوان کرد: دولت آمریکا نه در سلاح شیمیائی مبانی بشری را می شناخت و نه در تحریمها مبانی بشری را می شناسدو نه در تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز