نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی:

لابی کردن غیرقابل انکار و اجتناب‌ناپذیر است/ در رده‌های پایین مدیریتی در اجرای امور با مشکل مواجه هستیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۵:۳۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۱۴۹۹
لابی کردن غیرقابل انکار و اجتناب‌ناپذیر است/ در رده‌های پایین مدیریتی در اجرای امور با مشکل مواجه هستیم
نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی گفت: در کار سیاسی هر اندازه که ضوابط و مقررات دخیل باشند اما در نهایت مذاکره، لابی کردن غیرقابل انکار و اجتناب‌ناپذیر است.

«روبرت بگلریان»، نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی، که عضو کمیسیون انرژی است در رابطه با اولویت‌های خود در این کمیسیون به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: هر فردی بنا بر تخصص و تجربه‌ای که دارد، اولویت‌هایی را مدنظر قرار می‌دهد. اگرچه رشته تحصیلی اینجانب اقتصاد است اما با توجه به اینکه در مجلس نهم عضو کمیسیون انرژی بودم و از طرف دیگر به دلیل حساسیت مسائل نفت و انرژی کشور برای فعالیت در این حوزه وارد کمیسیون انرژی شدم.

این نماینده مجلس افزود: البته اینجانب می‌توانستم عضو کمیسیون اقتصادی شوم اما ترجیح دادم که در یک حوزه متمرکز باشم، به همین دلیل تلاش کردم عضو کمیسیون  انرژی شوم که موفق هم شدم.

بگلریان در رابطه با برنامه‌های کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تصریح کرد: مسائلی نظیر رویکرد عمومی صنعت نفت و گاز و نوع محصولات موادی که تولید می‌کند باید از اولویت‌‎ها باشد.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد هیئت رئیسه در انتخاب اعضا و رؤسای کمیسیون‌ها اظهار کرد: هیئت رئیسه در این زمینه با 3 محدودیت عمده مواجه بود. با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم، نمایندگان دور اولی هستند و در هیئت رئیسه هم حضور دارند، تجربه تازه‌ای برای آنها بود و خواسته و ناخواسته ممکن بود در این زمینه دچار کاستی‌هایی شوند.

بگلریان افزود: آئین‌نامه که دور قبل اصلاح شده بود، ساز و کار تازه‌ای برای انتخاب اعضا و رؤسای کمیسیون‌ها در نظر گرفته بود که آن هم به دلیل اینکه تجربه اول بود، مشکلاتی را پیش آورد و اصلاحاتی را نیاز داشت. در واقع این اصلاح آئین‌نامه از این جهت مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت که اولویت را به سابقه نمایندگانی که دارای سابقه نمایندگی بودند، داده بود که همین وقفه‌ای را ایجاد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به زدوبندهای صورت گرفته برای تعیین اعضا و رؤسای کمیسیون‌‌ها ابراز کرد: در کار سیاسی هر اندازه که ضوابط و مقررات دخیل باشند اما در نهایت مذاکره، لابی کردن غیرقابل انکار و اجتناب‌ناپذیر است. باتوجه به اینکه شرایط و امتیازم به نحوی بود که برایم علی‌السویه بود که به کمیسیون انرژی یا اقتصاد بروم، چندان مشکلی نداشتم، نیازی به پیگیری‌های جدی نداشتم لذا دخالتی هم نکردم و از این جهت، نمی‌توانم در این زمینه نمره منفی به هیئت رئیسه بدهم اما مسائل مذکور منجر به شکل‌گیری نگرانی‌ها و گلایه‌های جدی شد.

بگلریان در مقایسه تاثیرگذاری نمایندگان اقلیت با سایر نمایندگان خاطرنشان کرد: طبیعت کار سیاسی و به ویژه کار مجلس به نحوی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم امکانات و شرایط فکری و ذهنی هر فردی به تنهایی نقش‌آفرین است. به عبارت دیگر همه افراد در شرایط یکسانی می‌توانند به عنوان نماینده انتخاب و وارد مجلس شوند اما در این راستا تجربیات، میزان کار سیاسی و ارتباط آنها با قشرهای مختلف جامعه دخیل است و سهم به سزایی دارد.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تجربیاتی که داشتم از نظر رابطه، ارتباط‌گیری و کار با سایر نمایندگان هیچ‌وقت مشکلی نداشتم، اختلاف سلیقه و دیدگاه  گاهی رخ داده است، که  طبیعت کار است اما به طور کلی هیچ‌وقت مشکلی به وجود نیامده است. در رابطه با دستگاه‌ها هم به همین ترتیب است کمااینکه ضمن برقراری ارتباط با سطوح عالی توانستیم  مسائل را منتقل کنیم اما در رده‌های پایین مدیریتی در اجرای امور خواه ناخواه یا به دلیل نوع تفسیر از قوانین و مقررات و یا سلایق مشکلاتی بوده و بروز کرده است اما وجه غالب این بوده است که اراده‌ مسئولین بر همفکری، همدلی و حل مشکلات بوده است.

بگلریان در خصوص عضویت نمایندگان اقلیت در هیئت رئیسه یادآور شد: نمایندگان اقلیت هم می‌توانند عضو هیئت رئیسه شوند.۲/۵ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز