انتقاد پلوسی از بی مسئولیتی ترامپ در قبال ۱۲۵ هزار کشته

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۲۲:۲۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۱۶۰۶
انتقاد پلوسی از بی مسئولیتی ترامپ در قبال ۱۲۵ هزار کشته
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور و جمهوریخواهان ایالات متحده در رفع مشکلات اقتصادی و بهداشتی به ویژه در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا عصر یکشنبه به وقت تهران از عملکرد رئیس جمهور این کشور و جمهوریخوهان در مهار کرونا و رفع مشکل بیکاری شدید در ایالات متحده انتقاد کرد.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و از اعضای حزب دموکرات این کشور در توییتی در این زمینه نوشت: «بیش از 125 هزار کشته در آمریکا (بابت کرونا) وجود دارد. ما بیشترین نرخ بیکاری را پس از دوره رکود بزرگ اقتصادی در کشور داریم. با این وجود، دونالد ترامپ و جمهوری خواهان واشنگتن با نادیده گرفتن اقتصاد آمریکا و مشکلات بهداشتی، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.»

پلوسی روز گذشته نیز در توییتی از برنامه‌های بهداشتی دونالد ترامپ رئیس جمهور انتقاد کرده بود. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در آن توییت نوشت: «جمهوری‌خواهان واشنگتن و ترامپ برنامه مراقبت بهداشتی جز این که شما ضد عفونی کننده "لیسول" تزریق کرده یا مایعات سفیدکننده بنوشید، ندارند.» (جزئیات بیشتر)

آخرین آمار اعلامی از آمریکا حاکی از آن است که شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور بیش از چهل‌وسه هزار نفر در یک روز افزایش داشته است. برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۴۳۵۸۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۵۱۲ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۲،۵۹۶،۵۳۷ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۲۸،۵۱۲ تن افزایش یافت.

نظر شما