در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت خانه و اجاره بها

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۲:۳۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۲۳۱۰۵
توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت خانه و اجاره بها
وزیر راه و شهرسازی گفت: متأسفانه در بخش مسکن، قیمت خانه و قیمت اجاره بها به صورت لجام گسیخته‌ای متأثر شده بود و هیچ منطقی بر آن حاکم و جاری نبود که مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: طی ماه های گذشته متأثر از شرایطی که هم به لحاظ روانی در بازار اتفاق افتاده بود و تحولاتی که متأثر از نرخ ارز بود، متأسفانه در بخش مسکن، قیمت خانه و قیمت اجاره بها به صورت لجام گسیخته‌ای متأثر شده بود و هیچ منطقی بر آن حاکم و جاری نبود.

او افزود: این یک نکته بود که بایستی این ناآرامی که در افکار عمومی و به خصوص برای مستأجرین به وجود آمده بود، با یک مداخله به لحاظ سیاستی و تنظیم‌گری مهار و کنترل می‌شد. نکته حائز اهمیت دوم اینکه، وضعیت خطر ویروس کرونا به شدت شرایطش تغییر کرده و هشدارهای وزارت بهداشت و ملاحظات ستاد ملی فوق‌العاده تشدید شده که بایستی، بیشتر مردم رعایت کنند.

اسلامی اظهار کرد: ما در مصوبه قبل ستاد ملی دو ماه تمدید اجاره‌نامه‌ها را به دلیل شرایط کرونا ابلاغ کرده بودیم که برای مردم راهگشا بود و جلوگیری کرد از اسباب‌کشی‌هایی که خودش یک عامل تشدیدکننده در شیوع بیماری کرونا است. در شرایط فعلی با وزارت بهداشت و ستاد ملی و برای جلوگیری از اسباب‌کشی که خودش می‌توانست با یک نوع سهل انگاری، شرایط سختی را برای مردم به وجود بیاورد، به استناد این شرایط کرونایی و تحریمی، ستاد ملی بسته سیاستی و تنظیم‌گری‌ را ابلاغ کرد که برای همه لازم الاجرا است.

نظر شما