واکنش کاربران فضای مجازی به فراکسیون سیر و عدس

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۲۳:۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۳۴۶۳
واکنش کاربران فضای مجازی به فراکسیون سیر و عدس
مجلس یازدهم از حواشی های اخیرِ تایید صلاحیت تاجگرون گرفته تا تغییر نامِ فرودگاه مهرآباد و ختم قرآن، اکنون به تشکیل فراکسیون سیر و عدس رسیده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ مجلس یازدهم از حواشی‌های اخیرِ تائید صلاحیت تاجگرون گرفته تا تغییر نامِ فرودگاه مهرآباد و ختم قرآن، اکنون به تشکیل فراکسیون سیر و عدس رسیده! این خبر را علیرضا سلیمی از اعضای هیات رئیسه و نماینده مردم محلات اعلام کرده است. او البته با قاطعیت گفته هیات رئیسه جلوی تشکیل فراکسیون‌های رو به افزایش در مجلس را گرفته تا شاید به ماش و کرفس نرسد!

سلیمی با اظهار شگفتی از درخواست تشکیل فراکسیون سیر و عدس تصریح کرده حال سوال اینجاست شأن یک فراکسیون در این حد پائین آورده شود؟!

گذشته از این اسامی عجیب و غریب فراکسیون‌ها که احتمالا نیز ادامه خواهد داشت و البته به گفته سلیمی، موقتا با دستور هیات رئیسه  متوقف شده است، مجلس نشینان باید به فکر کارِ ناتمام کمیسیون‌های مجلس باشند تا اینکه دغدغه تشکیل فراکسیون ها آن هم از نوع عدس و سیرش را داشته باشند. هر چند این نکته را نمایندگان و درخواست دهندگان فراکسیون‌هایی چون سیر و عدس لازم است در نظر داشته باشند که مباحث تخصصی همچون سیر و عدس از دسته صیفی‌جات و حبوبات  بوده که مربوط به کمیسیون کشاورزی است و نباید در کار، کمیسیون‌های دیگر دخالت کرده و به اصل تخصص‌گرایی همچون اصل انقلابی‌گری که از شعارهای انتخاباتی آنها بوده احترام گذاشته و به آن پایبند باشند. 

در واقع مجلسی که قرار بود مشکلات مردم را حل کند اکنون با خبرهایی که از آنجا به گوش می رسد بیشتر محلی برای طنز تبدیل شده است. در این میان کاربران فضای مجازی هم با اعلام خبرِ تشکیل فراکسیون سیر و عدس، بیکار نماندند و هر کدام به نحوی، این خبر را دست مایه طنز و کنایه خود هر چند تلخ قرار دادند.

یکی از کاربران در توییتر به کنایه نوشت: «‌‌اتفاقا اگر فراکسیون‌های عدس یا سیر تشکیل شوند تنها فراکسیون‌های فرعی خواهند بود که موضوع و‌ دستور کار مشخص دارند. فراکسیون‌های فعلی با وجود نام‌های دهن‌پُر کن خیلی مسخره‌تر از فراکسیون عدس هستند!»

کاربر دیگری با اشاره به گفته‌های سلیمی، در این باره نوشت: «حالا چرا عدس و لوبیا نه؟ یا سیر و پیاز نه؟ یا اصلاً کاه و یونجه.!!! »

برخی کاربران هم با انتشار این خبر، ضمن انتقاد از مجلس، درخواست افشای نامِ مطرح کننده این فراکسیون را داشتند و در توییتی نوشتند: «‌درخواست تشکیل فراکسیون «عدس و سیر» از سوی نماینده های مجلس کورسوی امید رو برای حل مشکلات اساسی مملکت واقعا ناامید میکنه. اون نماینده‌ای که درخواست تشکیل همچین فراکسیونی رو میده باید اسمش افشا بشه که مردم دوباره بهش رای ندن!"»

کاربر دیگری به طنز و کنایه نوشت: «همین فراکسیون سیر و عدس هم نتیجه رای ندادن شماست، اگه رای داده بودید الان فراکسیون ماش و قمری داشتیم!»

در ادامه واکنش های توییتری به این موضوع، کاربری نوشت: «جای خالی فراکسیون شلغم و زالزالک هم شدیدا احساس میشه.»

طنزهای کاربران توییتر از خبر تشکیل این فراکسیون به فراکسیونِ دال عدس، ته دیگ و ته چین مرغ و موز و بادمجون و غیره هم رسید و برخی نیز با هشتگ انقلابی، به مجلس یازدهمی‌ها کنایه می‌زدند چراکه قرار بود، مجلسی انقلابی تشکیل شود نه اینکه هر روز به تعبیری «هر دم از این باغ بری برسد». ۵

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز