اولین واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به حادثه نطنز

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۲۰:۲۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۳۷۲۷
اولین واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به حادثه نطنز
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حادثه رخ‌داده در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتمع غنی‌سازی نطنز واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  آژانس در بیانیه‌ای گفته از گزارش‌ها درباره این حادثه مطلع است اما انتظار نمی‌رود ای حادثه تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی این نهاد بین‌المللی داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: «ما در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم [این حادثه] هیچ تأثیری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد داشت.»

به دنبال وقوع حادثه نطنز، رسانه های صهیونیستی تلاش کردند این رخداد را به اقدامات خرابکارانه اسراییل نسبت دهند و این در حالی است که در موضوع انفجار مخزن گاز در پارچین نیز همین رویه از سوی رسانه های این رژیم دنبال شد.

همان طور که در تصویر منتشر شده از حادثه نطنز پیداست، آتش سوزی مربوط به سوله ای در محوطه این مجموعه است که رمضانعلی فردوسی فرماندار شهرستان نطنز اعلام کرد این سوله مختص وسایل اسقاطی بوده که به محض وقوع حریق و آتش‌سوزی، اکیپی از نیروهای آتش‌نشانی شهرستان نطنز در محل حاضر و آتش را خاموش کردند.

حادثه نطنز، وقفه ای در فعالیت های غنی سازی ایجاد نکرده است

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگویی درباره حادثه رخ داده در یکی از سوله‌های در دست احداث در مجتمع غنی سازی شهید مصطفی احمدی‌روشن نطنز عنوان کرد که این حادثه هیچ وقفه‌ای در فعالیت مجتمع غنی سازی ایجاد نکرده است و سایت با روند قبلی کار خود را ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد که این سوله به لحاظ مواد رادیواکتیو غیر فعال بوده است و حادثه علیرغم اینکه خسارات مادی به همراه داشته، ولی تلفات جانی نداشته است و افزود: هیچ نیروی انسانی در آنجا حضور نداشته و بحمدالله ما تلفات انسانی نداشتیم و خسارات مالی و مادی داریم که در حال ارزیابی هستیم.

کمالوندی که در سایت حضور داشت افزود: این حادثه در بامداد امروز رخ داد که یکی از سوله‌ها در فضای باز دچار حادثه شده که فاقد مواد هسته‌ای است و آلودگی هم ندارد. متاسفانه برخی شایعات از سوی رسانه‌های معاند درباره مسئله آلودگی مطرح شده که به هیچ وجه صحت ندارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تیم‌های کارشناسی در محل حضور دارند و در حال بررسی علت حادثه هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز