رئیس مجلس:

پول ملت ایران در نزد برخی از کشورهای باقی مانده به کشور بازگردد

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۰:۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۴۶۸۲
پول ملت ایران در نزد برخی از کشورهای باقی مانده به کشور بازگردد
رئیس مجلس گفت: این توقع می‌رود که وزارت امور خارجه اگر نتواند سرمایه‌گذار به کشور وارد کند، حداقل شرایط به گونه‌ای باشد که پول ملت ایران در نزد برخی از کشورهای باقی مانده به کشور بازگردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی، پس از ارائه گزارش وزیر امور خارجه گفت: دغدغه همه ما امروز، ریشه در مشکلات و سختی‌های اقتصادی دارد و مردم ما این فشار را تحمل می‌کنند. مردم ما از ابتدای انقلاب نشان دادند که هزینه استقلال کشور را هرچه باشد می‌پردازند. مردم در طول این مدت نشان دادند که از جان خود و فرزندان خود در این مسیر دریغ ندارند و اگر بناست سختی اقتصادی را تحمل کنیم، تحمل می‌کنیم.

او افزود: در این 40 سال مردم امتحان خود را در همه عرصه‌ها به خوبی پس دادند و همیشه به کمک مدیران و مسئولان آمدند آن چه امروز مردم از نمایندگان توقع دارند این است که هزینه‌های اضافی به مردم تحمیل نکنیم و در تصمیمات و سیاست‌هایمان در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی به گونه‌ای عمل کنیم که هزینه بیش از اندازه به مردم وارد نشود. در حوزه سیاست خارجی اولین چیزی که مورد نیاز کشور است، تولید قدرت است. وقتی ما قدرت و توان خرید داشته باشیم، می‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم و در چرخه چانه‌زنی تحت فشار قرار نمی‌گیریم. تولید قدرت بخش عمده‌اش در حوزه توان اقتصادی است در این حوزه وزارت امور خارجه نقش کلیدی دارد کما اینکه در تغییر ساختار و رویکرد در این دولت، حوزه معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه شکل داده شد. امروز در مسائل حوزه ارزی با همه سختی‌هایی که دارند این توقع می‌رود که وزارت امور خارجه اگر نتواند سرمایه‌گذار به کشور وارد کند، حداقل شرایط به گونه‌ای باشد که پول ملت ایران در نزد برخی از کشورهای باقی مانده به کشور بازگردد.

قالیباف ادامه داد: موضع کرونا در مبادلات ارزی اشکالاتی ایجاد کرده و این را قبول داریم اما الان فرصت فراهم شده که بتوانیم این مشکلات را جبران کنیم. امیدواریم که وزارت خارجه در حوزه اقتصادی در همکاری‌های مرزی و  تبادلات تجاری بتواند بیش از قبل فعال باشد. در ارتباط با آژانس بین‌المللی و شورای حکام باید این را بدانند که در حوزه سیاست خارجی، جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان مردم اجازه نخواهند داد که آژانس بین‌المللی بدون محدودیت هرکاری را انجام دهد. در مقابل زیاده‌خواهی آژانس به طور جد خواسته ما این است که سیاست‌های  کاهش تعهدات برجامی را ادامه دهیم به گونه‌ای که در چارچوب توافقات، پیش رود.

نظر شما