تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه الحاق کرانه باختری

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۹:۳۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۵۰۶۲
تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه الحاق کرانه باختری
«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) روز یکشنبه از وجود تلاش‌هایی برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی علیه طرح الحاق کرانه باختری خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نوشته القدس العربی، عریقات گفت: تلاش‌هایی با همکاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جریان است تا جلسه‌ای در سازمان ملل متحد برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی علیه الحاق و مجازات و پاسخگو کردن اسرائیل در صورت انجام طرح الحاق برگزار شود.

وی افزود: روز دوشنبه یک نشست در سطح وزیران عربی برای بررسی طرح الحاق اسرائیلی برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی مانند اردن و مصر در توافق‌های صلحی که با اسرائیل دارند، در صورت اجرای طرح الحاق بازنگری کنند.

عریقات افزود: بنیامین نتانیاهو بر اساس طرح الحاق می‌خواهد وظیفه تشکیلات را تغییر دهد تا فقط نهادی خدماتی و ابزاری برای ادامه اشغالگری باشد؛ اما این اتفاق هرگز روی نخواهد داد. وی تأکید کرد که همه این‌ها در چارچوب معامله قرن صورت می‌گیرد.

وی تصریح ساخت که طرح ترامپ– نتانیاهو بر پایه الحاق و سلطه رژیم اشغالگر تمرکز دارد.   

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین همچنین از مواضع بین‌المللی مانند پارلمان لوکزامبورگ، وزیر خارجه فرانسه و ۱۱ عضو سنای آمریکا در مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری قدردانی کرد.

بنیامین نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

سرانجام نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی، اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛ اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد.

نظر شما