ظریف در نشست مدیران ارشد وزارت خارجه:

توافق ٢٥ ساله با چین و کنوانسیون خزر از بزرگترین دستاوردهای دولت است/جای دیپلماسی کف خیابان نیست/همکارانم نکاتی که به نفع منافع ملی نیست را به زبان جاری نمی‌کنند

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۶:۴۷:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۵۵۲۸
توافق ٢٥ ساله با چین و کنوانسیون خزر از بزرگترین دستاوردهای دولت است/جای دیپلماسی کف خیابان نیست/همکارانم نکاتی که به نفع منافع ملی نیست را به زبان جاری نمی‌کنند
وزیر امور خارجه در نشست مدیران ارشد وزارت خارجه گفت: همکارانم نکاتی که به نفع منافع ملی نیست را به زبان جاری نمی‌کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه  در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، گفت: وزارت خارجه در صحنه خارجی با برخی کشورها روبرو است که از همه توان خود برای فشار به مردم استفاده می‌کنند. این میزان فشار برای کمتر کشوری در این سال‌ها از سوی ابر قدرت‌ها به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود داشته است که این هم به دلیل بالندگی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: اما همزمان وزارت خارجه باید در داخل هم به دفاع از عملکرد خود بپردازد. ما وظیفه داریم از کشور دفاع کنیم. ما برای دفاع از کشور وظیفه داریم و همکاران من همه ناملایمات را به جان می خرند و حاضر نیستند از اهداف خود عقب نشینی کنند. در این راستا آنها نکاتی که به نفع منافع ملی نیست اما برای دفاع از خود لازم است را به زبان جاری نمی‌کنند.

محمدجواد ظریف در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد: یکی از آفات دیپلماسی به کف خیابان آمدن است. جای دیپلماسی کف خیابان نیست. توافق ٢٥ ساله با چین و کنوانسیون خزر از بزرگترین دستاوردهای دولت است. اگر می خواهیم با همسایگان ارتباط داشته باشیم هیچ چیزی بالاتر از کنوانسیون خزر و سند ٢٥ ساله نمی تواند عمل کند. اما درباره این سند و کنوانسیون، توسط همه جناح‌ها، دروغ‌پردازی های زیادی صورت می گیرد.

نظر شما