نماینده جنبش جهاد اسلامی:

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ارتباط با رژیم صهیونیستی آلوده شدند/کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را نمی‌شود کشور نامید

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۸:۰۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۵۶۰۰
کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ارتباط با رژیم صهیونیستی آلوده شدند/کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را نمی‌شود کشور نامید
نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت:کشورهای حاشیه عربی خلیج فارس را نمی شود کشور نامید بلکه شبه کشورهای کوچک هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ناصر ابوشریف،نماینده جنبش جهاد اسلامی نشست پیامدهای طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی عصر امروز (دوشنبه) گفت: این یک موضع خطرناک از جانب آمریکا است که به  با راست‌گراهای رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند. اینها  برای پیاده سازی طرح معامله قرن به برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان تکیه کردند و به دنبال تغییر صحنه هستند. صعودی ها همه این برنامه از ایجاد انقلابات وارونه بهار عربی در کشورهای عربی برای تغییر چهره منطقه انجام دادند. همه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ارتباط با رژیم صهیونیستی آلوده شدند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: ما شاهد دگرگونی موضع آمریکا هستیم. این کشور از ابتکار عمل گفتگو وارد مرحله فشار و زور شده است. در همه گفتگوهای رژیم صهیونیستی با فلسطین آمریکا نقش داشته است.از طرف دیگر کشورهای عربی فلسطین را رها کردند و با همه طرح‌های آمریکا در این زمینه موافقت کردند. رفتار آمریکا با ایران و چین نشان دهنده این است که به دنبال اعمال فشار و زور است. کشورهای حاشیه خلیج فارس را نمی شود کشور نامید بلکه شبه کشورهای کوچکی هستند. از طرف دیگر بعد از امضای اسلو شاهد ایجاد شکاف در گروه های فلسطینی بودیم. با پیروزی انقلاب اسلامی و پیدایش مقاومت در جنوب لبنان اتفاقاتی مناسبی بود.مهم ترین مسئله امروز فلسطین است و نمی توانیم راه مقاومت را در سایه اختلاف میان فلسطینی ها ادامه بدهیم و غیر از همراه کردند فتح نمی توانیم مقاومت فراگیر داشته باشیم.رژیم صهیونیستی می تواند عامل موضع فتح باشد.

در ادامه این نشست ابوشریف گفت: این یک موضع خطرناک از جانب آمریکا است که به  با راست‌گراهای رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند. اینها  برای پیاده سازی طرح معامله قرن به برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان تکیه کردند و به دنبال تغییر صحنه هستند. صعودی ها همه این برنامه از ایجاد انقلابات وارونه بهار عربی در کشورهای عربی برای تغییر چهره منطقه انجام دادند. همه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ارتباط با رژیم صهیونیستی آلوده شدند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: ما شاهد دگرگونی موضع آمریکا هستیم. این کشور از ابتکار عمل گفتگو وارد مرحله فشار و زور شده است. در همه گفتگوهای رژیم صهیونیستی با فلسطین آمریکا نقش داشته است.از طرف دیگر کشورهای عربی فلسطین را رها کردند و با همه طرح‌های آمریکا در این زمینه موافقت کردند. رفتار آمریکا با ایران و چین نشان دهنده این است که به دنبال اعمال فشار و زور است. کشورهای حاشیه خلیج فارس را نمی شود کشور نامید بلکه شبه کشورهای کوچک هستند. از طرف دیگر بعد از امضای اسلو شاهد ایجاد شکاف در گروه های فلسطینی بودیم. پیروزی انقلاب اسلامی و پیدایش مقاومت در جنوب لبنان اتفاقات مناسبی بود.مهم‌ترین مسئله امروز فلسطین است و نمی‌توانیم راه مقاومت را در سایه اختلاف میان فلسطینی‌ها ادامه بدهیم و غیر از همراه کردند فتح نمی‌توانیم مقاومت فراگیر داشته باشیم.رژیم صهیونیستی می تواند عامل موضع فتح باشد.

ابوشریف ادامه داد: ممکن است با این الحاق فتح به راه درست برگردد. در فلسطین مشکل رهبری داریم. امروز کشورهای عربی مشکلات فراوانی دارند. ملل عرب درگیر مشکلات خود شدند و فشاری که به ایران وارد می کنند، نشان دهنده مشکلات کشورهای اسلامی است. کشورهای مهم در جهان اسلام باید باهم علیه اسرائیل همراه شوند.۶

نماینده جنبش جهاد اسلامی در رابطه با موضع آمریکا در قبال مسئله فلسطین افزود: تشکیل نظام جهانی بعد از جنگ دوم جهانی براساس قانون ناعادلانه است. آمریکایی ها بیش از 45 بار از وتو به نفع رژیم صهیونیستی استفاده کردند. زمانی باید از قانونی صحبت کرد که بفهمند قانون چیست.  

وی با اشاره موضع مقامات غربی در قبال رژیم صهیونیستی یادآور شد: نتانیاهو به نحوی رفتار می کند که این مسئله انجام شده است و سلطه این رژیم بر کرانه باختری عملا تحقق پیدا کرده است. نتانیاهو منتظر است تا فضای رسانه‌ای که به وجود آمده فروکش کند و آنچه که می خواهد عملا اجرا کند.

ابوشریف در ادامه تصریح کرد:  ترامپ برخلاف قوانین و عرف های جامعه خود عمل می کند. نتانیاهو تصمیم خود را گرفته و این الحاق را انجام خواهد داد و سلطه خود را بر کرانه باختری مستحکم خواهد کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما آماده ایم که پروژه ملی را ضمن همکاری با فتح انجام دهیم اما اگر قرار باشد فردا فتح با وعده آمریکا و رژیم صهیونیستی به سمت آنها برود، کار را مختل خواهد کرد. ما یک مشکل مشترک داریم. مشکل این است که دشمن متحد است اما در جهان اسلام ده ها گروه و دسته تقسیم شدیم. رژیم صهیونیستی می‌گوید قدس پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی است.نتانیاهو و ترامپ به عدالت باور ندارند.

خالد قدومی، نماینده حماس نیز در این نشست اظهار داشت: جهان بعد از جنگ جهانی دوم شاهد یک نظام جدید جهانی بود که تبدیل به قانونی شد که به نفع کشورهای قدرتمند شد تا از آن استفاده کنند. این قوانین به ضرر ضعفا است. این فرد ضعیف ممکن است یک فلسطینی باشد و یا جورج فلوید در آمریکا باشد.

قدومی ادامه داد: آمریکا حتی یک روز هم در موضوع فلسطین بی‌طرف نبوده و تاکنون ۴۵ بار از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی استفاده کردند.

وی گفت: آمریکا از مدل اسرائیل در منطقه برای مدل جنگ نرم استفاده می‌کند. قانون فعلی بر اساس منطق زور است. اسراییل را تأسیس کردند و امروز اجازه نمی‌دهند در مورد چرایی این تشکیل در اراضی متعلق به فلسطینیان صحبت شود. دیواری ۷۰۰ کیلومتری درست کردند و بخشی‌های بزرگی از سرزمین فلسطین را جدا کردند.

نماینده حماس افزود: با وضعیت میدانی به وجود آمده، ۴۵ درصد اراضی کرانه باختری در اختیار اسرائیل قرار گرفته است. این موضوعات توهینی است که نتانیاهو به برخی رهبران جهانی، منطقه و قوانین بین‌المللی کرده است.

قدومی عنوان کرد: رهبران کشورهای عربی را به سرزمین‌های اشغالی می‌آورند تا با نتانیاهو دیدار کنند. عملاً شما سلطه رژیم صهیونیستی را بر کرانه باختری مشاهده می‌کنید. نتانیاهو منتظر است تا فضای رسانه‌ای پیش‌آمده فروکش کند تا کاری که می‌خواهد را انجام دهد.

خالد قدومی تصریح کرد: سیاست اسرائیل خبیثانه است. آن‌ها تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند و زور می‌گویند. باید با قدرت در مقابل اسراییل ایستاد. کسی که می‌خواهد حق خود را بگیرد، باید هزینه بدهد.

نماینده حماس اظهار داشت: مقاومت صفت و ویژگی مسلمانان در قرآن است. مؤمنین اهل مقاومت هستند.

قدومی ادامه داد: مقاومت در مقابل زور می‌ایستد. رفتار ترامپ در مقابل عرف‌ها و قوانین داخلی آمریکا را می‌بینید و دیدید که چگونه مردم را به استفاده از ارتش تهدید کرد. این رفتار راست‌های افراطی است. نتانیاهو تصمیم گرفته است و می‌خواهد کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند و سعی می کند هر کس جلوی آن‌ها بایستد، را از بین ببرد.

نماینده جنبش حماس گفت: ابتکار صلح فلسطینیان با حضور فتح با ابتکار ما برگزار شد. بعدازاین نشست بود که ۵۰ اسیر فلسطینی بعد از ۱۷ سال آزاد شدند و مردم می‌خواستند از آن‌ها استقبال کنند؛ ولی صهیونیست‌ها آن‌ها را بازداشت کردند.

او در ادامه افزود: ما به برادرانمان در فتح گفته‌ایم که آماده همکاری هستیم؛ اما اگر فتح دوباره بخواهد به سمت آمریکا و اسرائیل برود، کمکی به ما نمی‌شود. مشکل این است که دشمن ما متحد است و ما با هم متحد نیستیم.

قدومی عنوان کرد: اسرائیلی‌ها می‌گویند که قدس موضوع مورد مناقشه نیست و پایتخت ابدی ما است. این موضوع نقض قانون است. اسرائیلی‌ها ترسی از استفاده از واژه الحاق ندارند. الحاق به این معنی است که هجوم بیاوری، جایی را اشغال کنی و درنهایت آن بخش اشغال شده را برای خود برداری.

وی تصریح کرد: ترامپ و نتانیاهو به قانون احترام نمی‌گذارند و زورگویانی هستند که عدالت را قبول ندارند. در ایران مردم ۴۰ سال است که محاصره‌شده‌اند، چراکه باور دارند باید مقاومت کنند. ما هم مدت طولانی است که مقاومت می‌کنیم و با ما می‌جنگند.

نماینده حماس اظهار داشت: ما در میدان مین قرارگرفته‌ایم و باید هوشیار باشیم. اگر متحد باشیم، با نصرت الهی روبرو خواهیم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز