معاول اول رییس‌ جمهوری:

گفتمان ما در عرصه سیاست خارجی تعامل‌گرایی سازنده با جهان بود/ بعضی برابر سیاست‌ عزت، مصلحت و حکمت شعاری برخورد می‌کنند

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۲۰:۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۵۶۲۵
گفتمان ما در عرصه سیاست خارجی تعامل‌گرایی سازنده با جهان بود/ بعضی برابر سیاست‌ عزت، مصلحت و حکمت شعاری برخورد می‌کنند
جهانگیری گفت: در دولت تدبیر و امید، گفتمان ما در عرصه سیاست خارجی تعامل‌گرایی سازنده با جهان بود. یادمان نرود شرایط سختی بود و تحریم‌های متعددی بر اقتصاد کشور و زندگی مردم فشار وارد کرده بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز - دوشنبه - در نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه گفت: دکتر ظریف قبل از کرونا عمدتا در سفر بودند و ما توفیق کمتری برای دیدن ایشان داشتیم. حضور ایشان در دولت ارزشمند است و از دیدگاه های ایشان استفاده می کنیم. 

او با بیان اینکه سال آخر دولت برای وزارت خارجه معنایی ندارد، اظهار داشت: آنقدر مسائل با دنیا مهم است که حتی ساعات آخر هم برای وزارت خارجه بسیار مهم است و باید با تمام توان و ظرفیت وزارت امور خارجه به کارها بپردازد. ایران در چهارراه حوادث قرار داشته و حتی قدرت تاثیرگذاری هم از نظر تمدنی و هم فرهنگی به گونه‌ای بوده که حتی اقوام مهاجم از فرهنگ و تمدن ایران تاثیر می‌گرفتند. 

معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از شعارزدگی برخی از افراد بیان داشت: بعضی از دوستان در برابر سیاست‌ حکیمانه رهبری مبنی بر عزت، مصلحت و حکمت شعاری برخورد می‌کنند و برخی به دنبال حراست و سربلندی کشور در عرصه بین‌المللی هستند. در دولت تدبیر و امید، گفتمان ما در عرصه سیاست خارجی تعامل‌گرایی سازنده با جهان بود. 

جهانگیری افزود: اولویت دولت تدبیر و امید این بود که هم از تحریم‌ها و فشارها عبور کرده و هم به زندگی مردم سامان دهیم. این کار بسیار سختی بود که با شش قدرت جهانی به گفت‌وگو نشست و به توافقی رسید که دستاورد بزرگی برای ایران تلقی شود به گونه‌ای که هم حق هسته‌ای تضمین شود، هم تحریم‌ها لغو و امنیتی‌سازی ایران از بین رود. اگر تصور کنیم در یک دوره همه قطعنامه‌های تحریمی لغو شود، شدنی نیست. این دستاورد و کاری بود که وزارت امور خارجه موفق شد. در برابر شرایط سخت باید برنامه‌ریزی کرد که از آن عبور کنیم. در دوران گفت‌وگوها که رهبری از شما تمجید می‌کرد، می‌خواستند به دنیا علامت دهند که مورد تایید ما و نظام هستید. 

او با اشاره به جلسه اخیر شورای امنیت خاطرنشان ساخت: وزارت خارجه باید از پشتوانه قوی برخوردار باشد که کارهای حساس را دنبال کرده و حل کند. آمریکایی‌ها راهبردهایی را دنبال می‌کنند که ان‌شاالله با پیگیری‌های وزارت امور خارجه موفق هم نمی‌شوند از جمله بردن پرونده ایران به شورای امنیت است.این افتخاری برای کشور بود که در نشست اخیر شورای امنیت، 14 کشور در مخالفت با رویکرد آمریکا سخن گفتند و نگذاشتند اجماعی علیه ایران شکل بگیرد.

جهانگیری افزود: من تقریبا هر ماه یکبار سردار سلیمانی را می‌دیدم و ناهاری با هم می‌خوردیم. فکر می‌کنم ایشان این گونه فکر می‌کردند هماهنگی‌شان با وزارت خارجه در موفقیت کشور در منطقه اثرگذار بوده است. اقتصاد منهای نفت بیرون آمده و مطمئن هستیم تورم کاهش یافته، رشد اقتصادی افزایش یافته و اشتغال هم بیشتر می شود. این پشتوانه خوبی برای ما شما ایجاد شده که از کشور دفاع کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز