سخنگوی هیات رییسه در مجلس دهم:

اعضای هیات رییسه و کمیسیون برنامه و بودجه به من پیشنهاد ریاست دیوان محاسبات را دادند/ کاندیدا ریاست دیوان محاسبات می‌شوم/ بذرپاش هم به عنوان کاندیدا قابلیت‌های خوبی دارد

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۸:۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۵۶۴۰
اعضای هیات رییسه و کمیسیون برنامه و بودجه به من پیشنهاد ریاست دیوان محاسبات را دادند/ کاندیدا ریاست دیوان محاسبات می‌شوم/ بذرپاش هم به عنوان کاندیدا قابلیت‌های خوبی دارد
سخنگوی هیئت رییسه مجلس دهم در خصوص اقبال نمایندگان به وی برای ریاست دیوان بیان کرد: سابقه اجرایی و نمایندگی من کمتر از دیگر کاندیدا ها نیست.آقای بذرپاش قابلیت‌هایی دارد یعنی هر کدام از کاندیدا ها دارای قابلیت‌هایی هستند و هر کدام رزومه خاص خودشان را دارند. باید منتظر ماند که کمیسیون برنامه بودجه مجلس و هیئت رئیس مجلس چه تصمیمی را خواهند گرفت. ضمن احترام به همه کاندیداها خودم را قادر می‌دانم که بتوانم در این شرایط سکان‌داری دیوان محاسبات را برعهده گیرم.

«اسدالله عباسی»، نماینده مردم رودسر و سخنگوی هیات رییسه در مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "کاندیدا شدن خود برای ریاست دیوان محاسبات" با بیان اینکه ریاست دیوان محاسبات به من پیشنهاد شده است و احتمالا کاندیدا می‌شوم گفت: با توجه به سابقه اجرایی و تقنینی که در کارنامه خود دارم؛ (مدتی وزیر کار و رفاه اجتماعی بودم و 3 دوره نمایندگی مردم را بر عهده داشتم و یک دوره هم در هیئت رئیسه سخنگوی هیات رییسه بودم) بعضی از دوستان کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس یازدهم و برخی از همکاران سابق و نمایندگان پیشنهاد دادند، برای دیوان محاسبات کاندیدا شوم. مقرر شد این هفته تصمیم‌گیری شود داوطلبین در جلسه با ریاست کمیسیون و اعضای هیئت رئیسه، رزومه‌ خود را تحویل دهند. 

او ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و  قانون گریزی در برخی از دستگاه‌های اجرایی و فساد اداری که بیداد می‌کند و سابقه ای که دارم، احتمالا برای ریاست دیوان کاندیدا می شوم. آقای رئیسی با قاطعیت به دنبال فساد ستیزی است، مجلس یازدهم نیز می‌خواهد همراه با قوه قضاییه در بعد نظارتی اقداماتی خوبی را در پیش بگیرد. دیوان محاسبات یکی از ابعاد نظارتی مجلس است تا در تراز ملی حرکت کند، دیوان محاسبات در بودجه و تصویب و نظارت و صیانت از بیت‌المال ضرورت دارد. باید در دیوان محاسبات کسی سکان دار  باشد که  مجلس و دولت را درک کرده باشد، تجربه و تخصص داشته باشد و همراه و همگام با مجلس یازدهم باشد تا براساس منویات مقام معظم رهبری در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور، حرکت کند. اگر از سوی همکاران سابق و فعلی مجلس شورای اسلامی و ریاست مجلس شورای اسلامی مورد استقبال قرار بگیرم، ثبت نام خواهم کرد و انشالله اگر توفیق داشته باشم در این سنگر انجام وظیفه می‌کنم.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس دهم در خصوص اقبال نمایندگان به وی برای ریاست دیوان بیان کرد: سابقه اجرایی و نمایندگی من کمتر از  دیگر کاندیدا ها نیست. بذرپاش قابلیت‌هایی دارد یعنی هر کدام از کاندیدا ها دارای قابلیت‌هایی هستند و هر کدام رزومه خاص خودشان را دارند. باید منتظر ماند که کمیسیون برنامه بودجه مجلس و هیئت رئیس مجلس چه تصمیمی را خواهند گرفت. ضمن احترام به همه کاندیداها خودم را قادر می‌دانم که بتوانم در این شرایط سکان‌داری دیوان محاسبات را برعهده گیرم. باید دید  زمینه مشورتی مجلس به چه شکلی انجام خواهد شد، اگر تصمیمات در چارچوب آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون اساسی و اختیارات رئیس دیوان محاسبات و دادستان دیوان  باشد، حتما داوطلب می‌شوم.

او در خصوص برگزاری جلسه با هیئت رییسه گفت: هنوز دعوت به جلسه نشده ام زیرا فرایند خاص خود را دارد اما در وهله اول  برخی از اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیشنهاداتی را داشتند.

عباسی درخصوص مدیریت دیوان محاسبات ادامه داد: با توجه به شرایط امروز کشور و اینکه دیگر‌ بودجه متکی به نفت نیست و مسائل ارزی و فروش نفت و صادرات و  همچنین بحث پیشگیری از نقدینگی بیش از حد که در کشور به وجود آمده، دیوان محاسبات مسئولیت خطیری را در بحث فسادستیزی به عهده دارد. مجلس و قوه قضاییه به عنوان اهرم نظارتی‌ در جهت رفع موانع و بهبود کسب و کار و توسعه اقتصادی به دور از شعارزدگی باید بتواند، نظارت دقیق و قابل توجهی بر اعمال و رفتار مسئولین اجرایی سازمان‌ها و نهادهایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، داشته باشد.

او اضافه کرد: برخی حاشیه سازی می کنند، قالیباف بنا دارد فراجناحی کار کند، از گفتار ، رفتار و عملکرد اخیر قالیباف و هیئت رئیسه و سایر نمایندگان مجلس یازدهم اینگونه استنباط نمی‌شود که بخواهند، مسئولیت‌های مهم و کلیدی در‌ اداره‌ مجلس شورای اسلامی را  بین جناح ها تقسیم کنند زیرا این  نمی‌تواند بر کیفیت اداره جلسه تأثیر داشته باشد.

نماینده رودسر گفت: برایند مثبت عملکرد قالیباف و هیئت رئیسه حتما در چارچوب قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس است. امیدواریم در آینده هم اینطور باشد. من فکر می کنم نگاه قالیباف بر قانون حاکم است و به این علت، داوطلب شدم وگرنه داوطلب نمی‌شدم. اگر این صحبت‌ها و نظرها صحت داشته باشد و نگاه سیاسی حاکم باشد، شاید از ثبت نام انصراف بدهم.

عباسی افزود: من چهره اصلاح طلب نیستم، چهره سیاسی هستم که نگاهم با نگاه سیاسی قالیباف و طیف‌های مختلف تقریبا در یک جریان است. 2/5

نظر شما
پرونده ویژه