سفیر ایران در روسیه:

روابط ایران و روسیه در ابعاد نظامی و دفاعی رو به گسترش است

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۲۰:۳۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۶۱۶۷
روابط ایران و روسیه در ابعاد نظامی و دفاعی رو به گسترش است
پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، روز سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست علاوه‌بر سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه و سفیر روسیه در ایران، وزرای علوم دو کشور و روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه نیز حضور داشتند و به ارایه گزارش از فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک پرداختند.

در این وبینار، کاظم جلالی سفیر کشورمان در سخنانی تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های برتر دو کشور را نویددهنده عمق روابط دو کشور که باعث رسیدن به فهم و زبان مشترک بین دو ملت خواهد شد، دانست و گفت: امروز روابط ایران و روسیه در ابعاد نظامی، سیاسی، دفاعی و امنیتی رو به گسترش است. اما به لحاظ فرهنگی نیاز است تا بر روی اشتراکات، با هدف نزدیکی دو ملت همکاری کنیم و در این راستا زبان علم، فن‌آوری و دانش بهترین زبان نزدیکی دو کشور است.
جلالی در بخش دیگری از سخنان خود تبادل دانشجو و تقویت زبان روسی در ایران و زبان فارسی در روسیه و برگزاری گردهمایی‌هایی بدین منظور در دو کشور را، عامل گسترش بیشتر روابط فرهنگی بین دو ملت دانست.

در این نشست روسای ۱۴ دانشگاه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک، روابط دانشگاهی و علمی در شرایط پاندمی و فرصت‌هایی که می‌توان از این منظر برای توسعه ارتباطات بین دانشگاه‌ها و شیوه‌های نوین آموزشی ایجاد کرد و بهره‌مند شد را، مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار دادند.

نظر شما