یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکایی‌‌ها بیش از آنکه نگران خرید تسلیحاتی از جانب ایران باشند، نگران فروش تسلیحات هستند/ ایران به نقطه‌ بازدارندگی در حوزه‌ دفاع فعال رسیده

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۲۳:۲۵:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۶۴۸۹
آمریکایی‌‌ها بیش از آنکه نگران خرید تسلیحاتی از جانب ایران باشند، نگران فروش تسلیحات هستند/ ایران به نقطه‌ بازدارندگی در حوزه‌ دفاع فعال رسیده
یک کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: قطعا آمریکایی‌‌ها بیش از آنکه نگران خرید تسلیحاتی از جانب ایران باشند، نگران فروش تسلیحات جمهوری اسلامی هستند اما با این حال، تلاش‌شان بر این است که بتوانند یک اجماعی را در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

«سیدرضا صدرالحسینی»، کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره سخنان اخیر مایک پمپئو مبنی بر درخواست کشورهای خاورمیانه برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: با توجه به اینکه اجماع بین‌المللی علیه مسائل هسته‌ای جمهوری اسلامی، توسط آمریکا نتوانست ایجاد شود، آنها همه توان خود را بر موضوع تمدید تحریم تسلیحاتی ایران صرف کرده‌اند. تصور آنها بر این است که جمهوری اسلامی نیازمند خرید تسلیحات است اما واقعیت امر این است که در طول ۴۱ سال گذشته، جمهوری اسلامی به نقطه‌ی بازدارندگی در حوزه‌ دفاع فعال رسیده است.

صدرالحسینی افزود: قطعا آمریکایی‌‌ها بیش از آنکه نگران خرید تسلیحاتی از جانب ایران باشند، نگران فروش تسلیحات جمهوری اسلامی هستند اما با این حال تلاش‌شان بر این است که بتوانند، یک اجماعی را در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

او خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در حوزه بین‌المللی، اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین موفقیت چندانی در این رابطه کسب نکردند و احتمال کسب موفقیت در اجماع بسیار ضعیف است، آنها به دنبال همراه کردن کشورهای مرتجع منطقه هستند که در طول ایام گذشته هم، بیشترین فروش تسلیحات را از جانب آمریکا داشته‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ایران‌هراسی اظهار کرد: یقینا با توجه به اینکه آمریکایی‌ها حدود یک دهه و نیم است که مسئله ایران‌هراسی را در منطقه پیگیری می‌کنند آنها به دنبال این هستند که کشورهای مرتجع منطقه که بیشترین وابستگی تسلیحاتی را به آمریکایی‌ها دارند را جمع کنند و پمپئو نیز از زبان آنها این مطلب را بیان کرده اما واقعیت این است که این کشورها، کمترین آسیب را از ایران دیده‌اند و جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین پناهگاه آنها بوده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا اجماع علیه ایران در خاورمیانه وجود دارد یا خیر، گفت: در بین دولتمردان با توجه به ایران‌هراسی و اهدافی که آمریکایی‌ها در طی سالیان گذشته پیگیری کرده‌اند، اجماع علیه ایران وجود دارد اما در بین مردم این اجماع وجود ندارد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز