نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

نیک‌بین با هزینه خود به گچساران سفر و درباره تاجگردون تحقیق کرد/ در بررسی اعتبارنامه تاجگردون کمیسیون تحقیق ایراد شکلی و محتوایی داشت

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۰۵:۴۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۷۰۰۹
نیک‌بین با هزینه خود به گچساران سفر و درباره تاجگردون تحقیق کرد/ در بررسی اعتبارنامه تاجگردون کمیسیون تحقیق ایراد شکلی و محتوایی داشت
نماینده مردم تهران در مجلس می‌گوید: آقای نیک‌بین شخصا با تشخیص و هزینه خود یک جلسه به گچساران سفر کردند و تحقیقات محلی و میدانی انجام دادند. من شنیدم بعدا هم گزارش به کمیسیون دادند و عمده استنادات و اطلاعاتی که نمایندگان معترض به اعتبارنامه داشتند را ایشان از نزدیک بررسی کرد و همه را تائید کرد ولی متاسفانه به تحقیقات ایشان توجهی نشد و در بخش محتوایی هم متاسفانه کمیسیون تحقیق وظیفه خود را به خوبی انجام نداد.

«مالک شریعتی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد کمیسیون تحقیق در جریان بررسی اعتبارنامه تاجگردون در مجلس به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: ما به دو موضوع اشکال وارد کردیم؛ اشکال ما دو بخش شکلی و محتوایی دارد. بخش شکلی این است که وظیفه کمیسیون تحقیق، تحقیق است و از اسمش هم مشخص است باید در محل‌های مورد مناقشه و بخش‌های مورد اختلاف، تحقیق کند و جلسات مختلفی را با افرادی در حوزه انتخابیه، تشکیل بدهد اما متاسفانه کمیسیون تحقیق حتی کمتر از شعبه‌ای که در ابتدا اعتبارنامه‌ها را بررسی کرده بود، وقت صرف کرد. شعبات 5 روز وقت بررسی داشتند اما کمیسیون تحقیق  15 روز وقت تحقیق داشت.

شریعتی درباره فرصتی که کمیسیون تحقیق به معترضان داده بود، اظهار کرد: فرصتی که به معترضین داده شد در شعبه، بیش از 5 ساعت جلسه رو در رو با تاجگردون داشتیم اما در کمیسیون تحقیق یک ساعت بیشتر به ما فرصت ندادند و آن هم به‌صورت جداگانه، یعنی مجموعه معترضین در کمیسیون تحقیق تنها یک ساعت فرصت داشتند، تلاش کردیم زونکن 400 صفحه‌ای از گزارشات و اسناد را ارائه دهیم که متاسفانه این اسناد نه در کمیسیون ارائه شد و نه توسط اعضا خوانده شد؛ به نظر من این مدل تحقیق کردن با فلسفه وجودی کمیسیون تحقیق در تناقض است.

نماینده مردم تهران درباره ایراد محتوایی به کمیسیون تحقیق بیان کرد: در بخش محتوایی نیز به اسناد متقنی که ارائه دادیم اصلا توجهی نشد و متاسفانه در بخش محتوایی نیز، کمیسیون تحقیق به وظیفه‌اش عمل نکرد. یکی از اعضای این کمیسیون یعنی نیک‌بین، او شخصا با تشخیص و هزینه خود یک جلسه به گچساران سفر کرد و تحقیقات محلی و میدانی انجام داد. من شنیدم که بعدا هم گزارش به کمیسیون داد و عمده استنادات و اطلاعاتی که نمایندگان معترض به اعتبارنامه داشتند را او از نزدیک بررسی و همه را تائید کرد ولی متاسفانه به تحقیقات او توجهی نشد و در بخش محتوایی هم، متاسفانه کمیسیون تحقیق وظیفه خود را به خوبی انجام نداد.

او درباره عملکرد هیات رئیسه در جایگذاری نمایندگان در کمیسیون‌ها گفت: من اطلاعات کاملی از همه نمایندگان مجلس و سوابق آنها ندارم اما به طور کلی، برایند کار مجلس یازدهم برای تعیین کمیسیون‌ها مثبت می‌دانم.

سخنگوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره سمتش در این جمعیت توضیح داد: آقای زاکانی دبیرکل بودند. بعد آقای فروغی دبیرکل شدند و بعد آقای دهقان، بعد که ایشان به شورای نگهبان رفتند آقای زارع این نقش را بر عهده گرفتند. در هفته گذشته در جلسه شورای مرکزی تصمیم گرفتند من در خدمت‌شان باشم.

شریعتی درباره اساس کار جمعیت رهپویان عنوان کرد: در طرح اولیه‌ای که بیش از ۷ سال پیش جمعیت رهپویان بر اساس آن تاسیس شد مبتنی بر فرمایشی بود که رهبر انقلاب در دیدار با گروه‌های مختلف نیروهای انقلاب داشتند و مدل کار تشکیلاتی و حزبی، مبتنی بر نیازهای جمهوری اسلامی را توضیح داده بودند و کار حزبی غربی، را نفی کرده بودند. به این معنا که احزابی هستند که هدف‌شان رسیدن به قدرت است و برای این هدف، هر کاری را دنبال می‌کنند. فرمایش‌شان این بود که هدف جمعیت‌های اسلامی باید آگاه‌سازی توده‌های مختلف مردم باشد و سعی کنند، فکر صحیح انقلابی ناب را هم تولید و هم در قالب‌های قابل استفاده به جامعه منتقل کنند.

او در پایان مطرح کرد: ایشان مثالی زده بودند که بعدا در سخنرانی‌شان در کرمان این را علنی فرمودند که به نظر من حزب درست، حزبی است که مثل لوله‌کشی آب، آب را از پشت سد به خانه‌های مردم برساند. 2/5

نظر شما
پرونده ویژه