توسط جهانگیری صورت گرفت؛

ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۹:۳۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۷۷۹۳
ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی
معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،   هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و در راستای تأمین منابع مالی مورد نیاز برای بهسازی فضاهای سکونتی و نوسازی مسکن روستایی، سقف فردی تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد را مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ تعیین کرد.

هیئت وزیران همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد نسبت به تعیین بانک های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر (۰۰۰ ر۲۵) نفر با ضمانت سفته زنجیره ای در سال ۱۳۹۹ اقدام کند.

سود سهم متقاضی برای این تسهیلات (۵) درصد است و سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات موضوع این تصویب­نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه­ های یاد شده را پس از اعلام بانک مرکزی از محل منابع مصوب مربوط در قانون بودجه سنواتی به بانک های عامل پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

هیئت وزیران همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مکلف کرد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را تعیین و بر اساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی، نسبت به توزیع سهمیه بانک های عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) و رعایت استانداردهای صرفه جویی انرژی اقدام کند.

 

نظر شما
پرونده ویژه