تبریک توییتری سفیر ایران در فرانسه به مناسبت روز ملی فرانسه

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۱:۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۹۱۲۷
تبریک توییتری سفیر ایران در فرانسه به مناسبت روز ملی فرانسه
سفیر ایران در فرانسه به مناسبت روز ملی فرانسه نوشت؛ ما باید در جهان سرگردان و آشفته امروز نیز همچون همیشه و گذشته، از همه تجارب دیرینه در جهت درک متقابل و احترام به یکدیگر و گسترش هر چه بیشتر همکاری های دو جانبه در راستای تفاهم و نزدیکی و کوشش و کشش افزون‌تر برای یاری به صلح، امنیت، توسعه و رفاه جامعه جهانی و مقابله با تروریسم، خشونت و افراط‌گرایی تلاش مضاعف را آغاز نماییم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بهرام قاسمی»، سفیر ایران در فرانسه، در توییتر خود نوشت:

در روزها و ماه های بسیار سخت و هولناک شیوع کرونا که با رنج بسیار مردم فرانسه همراه بود و خوشبختانه اینک آرامش و آسایش و کاهش آلام بیشتری خصوصا با فداکاری جامعه پزشکی این کشور، مردم، دولت و نهایتا یک تلاش همگانی حاصل آمده است، مردم فرانسه مصمم اند ۱۴ ژوئیه، روز ملی کشور خود را در فضایی بهتر و با نشاطی بیشتر بزرگ و برپا دارند و این ایام را به جشن و سرور سپری نمایند.

لازم می دانم صمیمانه ترین تبریکات خود را برای این روز به ملت و دولت فرانسه تقدیم دارم.

روابط دو ملت بزرگ ایران و فرانسه از قدمتی دیرینه برخوردار است و پیشینه‌ این روابط به سده های قبل باز می گردد. هر دو کشور در طول این تاریخ دور و دیرینه در کنار تمامی فراز و نشیب های ناشی از تحولات گوناگون و حوادث جهانی، همکاری‌ها و همراهی های بسیاری را در حوزه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ارتباطات مردمی شاهد بوده اند. بی شک هم دو کشور در همه زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از یک اندیشه و سلیقه و سبک و سیاق یکسان پیروی نمی کنند. ما با دو تاریخ و در دو نقطه جغرافیایی متفاوت اما توانسته ایم هوشمندانه و با بهره گیری از تاریخ و تمدن کهن دو ملت به دستاوردهای بسیاری نائل آییم.

ما باید در جهان سرگردان و آشفته امروز نیز همچون همیشه و گذشته، از همه تجارب دیرینه در جهت درک متقابل و احترام به یکدیگر و گسترش هر چه بیشتر همکاری های دو جانبه در راستای تفاهم و نزدیکی و کوشش و کشش افزون‌تر برای یاری به صلح، امنیت، توسعه و رفاه جامعه جهانی و مقابله با تروریسم، خشونت و افراط‌گرایی تلاش مضاعف را آغاز نماییم.

این تنها یک انتخاب نیست و در جهان پیش رو، یک ضرورت راهبردی نیز خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز