نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی:

زور لابی بر قدرت تخصص چربیده است/ کمیسیون‌ها تعاملی شدند تا تخصصی

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۹:۵۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۲۹۵۷۱
نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق بسیاری از نمایندگان ضایع شده و زور لابی بر قدرت تخصص چربیده است و کمیسیون‌ها تعاملی شدند تا تخصصی.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، « سید غنی نظری خانقاه»، نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با بررسی کلیات طرح اصلاح تبصره 1 ماده 38 آیین نامه داخلی مجلس گفت: من تذکرم را با شعری از  شهریار شروع می‌کنم؛ «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا.»

او افزود: قانون باید عام و مطلق و دارای روحیه عدالت و انصاف باشد تا بتواند، شایستگی‌ها را مدنظر قرار دهد. من مخالف اصلاح این ماده هستم برای اینکه قانون آیین‌نامه به طور کل مشکل دارد نه فقط یک بند از آیین‌نامه. حقوق بسیاری از نمایندگان ضایع شده و زور لابی بر قدرت تخصص چربیده است و کمیسیون‌ها تعاملی شدند تا تخصصی. انتظار داشتیم تا اقدام به موقع صورت گیرد اگر اقدام به موقع بود، می‌توانست مشکل را حل کند. الان کمیسیون‌های مهم و تأثیرگذار تشکیل شده است و اقدام فعلی، نمی‌تواند تأثیری بگذارد و به نوعی انجام کار عبث و بیهوده، محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه به جای اصلاح ماده 38، ماده 36 آیین نامه داخلی نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: این ماده نیازمند اصلاح است چرا که حقوق بسیاری از نمایندگان را تضییع کرده است. از این رو پیشنهاد می کنم قبل از به رأی گذاشتن این طرح، نمایندگانی که موافق اصلاح بخشی از آیین نامه داخلی هستند، طرحی را برای اصلاح کل آیین نامه تدوین کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز