یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مجلس از میتینگ‌های دانشجویی هم بی‌انضباط‌تر است/ اگر همین امروز روحانی همه اختیارات اجرایی را به مجلس بدهد چه کار خواهند کرد؟

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۵:۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۹۹۴۹
مجلس از میتینگ‌های دانشجویی هم بی‌انضباط‌تر است/ اگر همین امروز روحانی همه اختیارات اجرایی را به مجلس بدهد چه کار خواهند کرد؟
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: این مجلس تاکنون به خصوص در مواجهه با دولت و اشخاص از میتینگ‌های دانشجویی هم آشفته‌تر و بی‌انضباط‌تر بوده است.

«سعید شریعتی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در رابطه با مجلس یازدهم و غلبه حاشیه بر متن در این مجلس به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: مجلس یازدهم مجلسی نیست که بتوانیم بگوییم، جامعه امروز ایران را نمایندگی می‌کند. سقف رای یک نماینده مجلس یازدهم بیش از ۱۰_۱۲ درصد واجدین حق رای نیست. مجلس کنونی مجلس ده درصدی‌هاست و طبعا ۹۰ درصد مردم در این مجلس نماینده‌ای ندارند که صدای آنها باشد‌. در شروع کار این مجلس اعلام کردیم که درست است این مجلس رای‌ خودش را از ۱۰-۱۲ درصد مردم دارد اما طبق سوگندی که در روز نخست نمایندگی یاد می‌کنند، باید نقش نماینده ملت را ایفا کنند نه صرف گرایشات سیاسی خودشان را. 

شریعتی افزود: وقتی یک مجلس یکدست از یک جناح سیاسی تشکیل شده، از عقلای جمع و زعمای مجلس انتظار می‌رود که اکثریت مجلس را به نوعی اداره کنند که خواست و مطالبات جامعه ۸۰ میلیونی ایران در این مجلس، طرح و بحث شود. در یک و ماه اندی که از شروع مجلس یازدهم می‌گذرد، جز پرداختن به حواشی برنامه مشخصی ندیدیم.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره انتقادات مجلس به دولت بیان کرد: این مجلس انتقاداتی به دولت دارد، اگر خودش برنامه بهتری برای اجرا در دولت دارد در این صورت اختیار دارد که قانون بودجه سال ۹۹ را اصلاح کند، یا طرح‌هایی را ارائه دهد که دولت را مکلف کند در جهت اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه، حرکت کند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه سخنرانی کردن و داد و قال کردن از پشت تریبون مجلس و حاشیه‌سازی از رسانه‌ها در شان نمایندگان مجلس نیست، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی به نمایندگان حقوق نمی‌دهد که این رفتارها را انجام دهند. هر نماینده حداقل ماهی ۳۰-۴۰ میلیون تومان هزینه دارد، مقداری هم برای مسکن‌شان پرداخت می‌شود، هر دقیقه مجلس چند صد میلیون تومان هزینه دارد، هر دقیقه مجلس ارزشمند است و نباید صرف امور حاشیه‌ای شود. می‌توان حدس زد که این مجلس جز حرف‌های سطحی و تخطئه و فشار تریبونی به دولت، هیچ برنامه عملیاتی برای تغییر وضع موجود ندارد. 

شریعتی عنوان کرد: الان مجلس می‌خواهد از رئیس‌جمهور سوال کند، چه طرح جایگزینی دارد؟ اگر همین امروز آقای روحانی بگوید همه اختیارات اجرایی را در اختیار مجلس می‌گذارد و هر چه بگویند انجام می‌دهد، چه کار خواهند کرد؟ چه برنامه‌ای دارند؟ تاکنون از سوی هیات رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها هیچ طرح و برنامه دقیقی ارائه نشده است. 

او در پایان گفت: ما اعلام کرده‌ایم  که فرصت می‌دهیم تا این مجلس خودش را بشناسد و بتواند برنامه‌هایش را اعلام و پیگیری کند. ما نمی‌خواهیم الان وارد فضای نقد مجلس شویم ولی به هر حال حرمت امازاده به متولی‌اش است. این مجلس تاکنون به خصوص در مواجهه با دولت و اشخاص از میتینگ‌های دانشجویی هم آشفته‌تر و بی‌انضباط‌تر بوده است. لذا به نظر می‌رسد که رئیس مجلس باید فکر اساسی برای اداره مجلس کند.2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز