ترامپ:

چین با پول‌های ما آباد شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۶:۳۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۰۲۲۳
چین با پول‌های ما آباد شد
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری با این ادعا که چین با پول‌های آمریکا آباد شده، گفت که دیگر اجازه نخواهد داد چین از آمریکا سوء استفاده کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در کنفرانس خبری در حیاط کاخ سفید به انتقاد از چین پرداخت و گفت دیگر اجازه نخواهیم داد تا چین از آمریکا سوء استفاده کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «از سازمان جهانی بهداشت که چین بر آن سیطره داشت خارج شدیم. در حالی که ما ۳۵۰ میلیون جمعیت داریم و چین ۱.۴ میلیارد جمعیت دارد اما آمریکا هزینه بیشتری به سازمان جهانی بهداشت پرداخت می‌کرد. این سازمان به بازیچه‌ای در دستان چین تبدیل شده است.»

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «ما چین را با پولهایمان آباد کردیم و زندگی جو بایدن (رقیب انتخاباتی ترامپ) چیزی جز هدایای متوالی به حزب کمونیست چین نیست.»

ترامپ افزود: «بایدن با اجازه دادن به پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی بزرگترین خطای ژئواستراتژیک را مرتکب شد و بدین وسیله سبب شد تا اقتصاد چین رشد کند.»

وی خبر داد که یک دستور اجرایی امضا کرده که طی آن چین را به دلیل اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم هنگ‌کنگ مورد بازخواست قرار خواهد داد و این بدان معناست که از این پس با هنگ‌کنگ همانند چین معامله خواهد شد و هیچ امتیاز خاصی نخواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری گفت که طرح‌های جو بایدن سبب خواهد شد تا مهاجران غیرقانونی از تمام جهان به سوی آمریکا سرازیر شوند و به زودی روندی قانونی امضا خواهد کرد که طی آن روند قانونی برای مهاجرت به آمریکا بر اساس شایستگی‌های فرد خواهد بود.

 

نظر شما
پرونده ویژه