واکنش جمهوری آذربایجان به ادعای ارمنستان

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۹:۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۰۵۳۳
واکنش جمهوری آذربایجان به ادعای ارمنستان
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اظهارات مقامات وزارت دفاع ارمنستان را دروغ دانست و از جامعه این کشور خواست در مورد «دروغ‌های» مقامات خود تحقیق کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «واقیف درگاه‌لی»، سخنگو و رئیس بخش مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت«وزارت دفاع ارمنستان به‌ دروغ مدعی شده است که طی درگیری اخیر، ارتش آذربایجان ۱۳ پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) از دست داده است».

 

او ادامه داد: «چگونه می‌تواند چیزی غیر واقعی مانند این را ثابت کند. از جامعه ارمنی نیز خواسته می‌شود این مسئله را اثبات کند (تحقیق کنند)».

این مقام آذربایجانی گفت که به دنبال ادعای ارمنستان مبنی بر سرنگونی پهپادهای آذربایجان، بررسی‌ها ثابت کرد که تصاویر منتشر شده از پهپاد ادعایی، متعلق به پهپاد آمریکایی است نه آذربایجانی که در سال ۲۰۱۴ در افغانستان ساقط شده بود.

او مدعی شد که همه پهپادهای متعلق به ارتش آذربایجان سالم هستند و وزارت دفاع این کشور به محض تحولات اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کرده و آن را منتشر می‌کند بدون اینکه بر خسارت‌ها سرپوش بگذارد.

وزارت دفاع آذربایجان یکشنبه این هفته طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در حمله ارتش ارمنستان به منطقه مرزی «تووز» (واقع در شمال غربی آذربایجان) خبر داد و گفت که در پاسخ به این حملات، مواضع نیروهای ارمنی را هدف حمله قرار داده است.

این درگیری‌ها برای دوشنبه و سه‌شنبه و چهارشنبه نیز ادامه داشت و طی آن، چند تن از نیروهای مسلح دو طرف کشته یا زخمی شدند. از دیروز پنجشنبه از شدت این تنش‌ها کاسته شد و به جای آن، مقامات نظامی دو طرف به لفاظی و تهدید متقابل روی آوردند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو طرف را به خویشتن‌داری و حفظ آرامش دعوت و بر موضع ثابت خود مبنی بر این که مناقشه قره‌باغ راه حل نظامی ندارد تأکید کرده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال اشغال منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی‌نتیجه بوده است.

 

نظر شما