نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی:

قدرت مجلس در کف مجلس است نه در جایگاه/ میرسلیم می‌خواهد میدان را برای جوانان باز کند/می‌توان در کف مجلس کارهای بسیار بزرگ انجام داد/ فعال بودن به کسب جایگاه در مجلس نیست

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۱۶۷۱
قدرت مجلس در کف مجلس است نه در جایگاه/ میرسلیم می‌خواهد میدان را برای جوانان باز کند/می‌توان در کف مجلس کارهای بسیار بزرگ انجام داد/ فعال بودن به کسب جایگاه در مجلس نیست
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فعال بودن به کسب جایگاه در مجلس نیست، قدرت مجلس در کف مجلس است.

«محمود عباس‌زاده»، نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اینکه نمایندگان از ریاست میرسلیم بر مجلس یازدهم استقبال نکردند این قضیه به اندازه‌ای بر روی وی تاثیر گذاشت که از کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون اصل 90 هم انصراف داد؛ از فردی با چنین سابقه فعالیت سیاسی و پایگاه حزبی انتظار می‌رفت محلی برای جریان‌سازی و اثرگذاری در مجلس داشته باشد، که در این باره به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: میرسلیم فرد باتجربه‌ای است، معمولا رفتار وی براساس محاسبه است. قطعا مصلحتی ایجاب کرده که از کاندیداتوری ریاست کمیسیون اصل 90 انصراف داده است. معمولا در مجلس برای جایگاه و مسئولیتی تعدادی از نمایندگان کاندیدا می‌‎شوند و ارزیابی می‌کنند اگر احساس کنند، رأی لازم را نمی‌آورند انصراف می‌دهند، لذا این یک شیوه در مجلس است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین ممکن است نماینده‌ای برای جایگاهی کاندیدا ‌شود اما در ادامه احساس کند فرد دیگری بهتر از خودش می‌تواند در این حوزه کار کند. در مجلس این همکاری‌ها، ائتلاف‌ها و به نفع هم کنار رفتن‌ها یک امر طبیعی است.

عباس‌زاده تصریح کرد: کار مجلس تازه شروع شده است کمیسیون‌ها هم اخیراً شکل گرفتند، میرسلیم فردی باتجربه‌ و با گذشت است بنابراین چه بسا که بخواهد، میدان را برای جوانان باز کند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا میرسلیم محلی برای تاثیرگذاری در مجلس یازدهم دارد؟ خاطرنشان کرد: مجلس با دولت فرق می‌کند و به صورت سلسله مراتبی نیست. در مجلس رئیس، نائب رئیس و رؤسای کمیسیون‌ها را نمایندگان تعیین می‌کنند؛ مجلس جای کار تشکیلاتی و جمعی است چه بسا یک نماینده با 4 تا پیشنهاد درست و حسابی، مسیر مجلس و کشور را تغییر بدهد.

عباس‌زاده ادامه داد: لذا مجلس به این صورت نیست که نمانیده فقط در جایگاه‌ها بتواند انجام وظیفه و اعمال نقش کند چه بسا که می‌توان در کف مجلس کارهای بسیار بزرگ انجام داد و با یک تذکر بر روند قانون‌گذاری کشور تاثیر گذاشت. بنابراین فعال بودن به کسب جایگاه در مجلس نیست، قدرت مجلس در کف مجلس است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه بنابراین فردی مثل میرسلیم هم می‌تواند تاثیرگذاری خود را داشته باشد، یادآور شد: میرسلیم با تجربه و از نیروهای متدین است و باتوجه به تجربیاتی که در دولت و جاهای دیگر دارد قطعا در مجلس موثر بوده و خواهد بود. 2/5

نظر شما