یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

کل دولت روحانی و آقای جهانگیری الان در شرایط عادی و طبیعی قرار ندارند/ مجلس حساسیت بیانات رهبری و اهمیت شرایط را درک نکرده است

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۵:۴۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۲۲۲۲
کل دولت روحانی و آقای جهانگیری الان در شرایط عادی و طبیعی قرار ندارند/ مجلس حساسیت بیانات رهبری و اهمیت شرایط را درک نکرده است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: مجلس می‌تواند در چند جلسه صمیمانه با دستگاه‌های اجرایی دغدغه‌هایش را نسبت به وضع موجود طرح کند و اگر پاسخ نگرفت و به این نتیجه رسید که این وضعیت ناشی از کم‌کاری دولت و ناکارآمدی دستگاه‌های دولتی است، آن‌وقت می‌تواند از شیوه‌های قانونی استفاده کند.

«علی جمالی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره تصمیم نمایندگان برای شکایت از معاون اول رئیس‌جمهور گفت: کل دولت روحانی و شخص جهانگیری الان در شرایط عادی و طبیعی قرار ندارند که ما رفتارشان را با وضعیت عادی بسنجیم و درباره آنها قضاوت کنیم. بعد از خروج آمریکا از برجام و بعد از شروع جنگ اقتصادی که علیه ما راه افتاد، همه کشور و به طور مشخص دولت و دستگاه‌های اجرایی درگیر یک مبارزه نابرابر و ناجوانمردانه هستند. بسیار طبیعی است که در چنین شرایطی برخی از مدیران دولتی و مسئولین رفتارهایی انجام دهند که ممکن است در حالت عادی آن رفتار را انجام ندهند. 

جمالی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر تعامل قوا اظهار کرد: حق مجلس است که از دستگاه‌های دولتی، شخص رئیس‌جمهور و معاون اول سوال و موضوعات مختلف را پیگیری کند اما جمله‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند که مجلس با دولت مدارا و تعامل کند، ناظر بر نادیده‌گیری حق مجلس نیست ولی ناظر بر شرایط خاصی است که ما در آن قرار داریم. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: به نظر می‌رسید که بعد از فرمایش مقام معظم رهبری فضای تقابل در مجلس متوقف شود ولی با اتفاق جدیدی که افتاد، احساس می‌شود که مجلس حساسیت موضوع و اهمیت شرایط را درک نکرده و بنا دارد به جای تعامل و مصالحه با دولت به سمت مناقشه و مچ‌گیری از دولت، حرکت کند. 

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه دولت در خط مقدم یک جنگ نابرابر اقتصادی است، عنوان کرد: رفتار مجلس کج‌فهمی از اوضاع و تحلیل نادرست از شرایط است. عامل اصلی وضعیت فعلی ما تحریم‌های اقتصادی است. اگر دستگاهی و افرادی می‌خواهند این وضعیت را تغییر دهند تا به جلو حرکت کنیم، راه حلش این نیست که سراغ شیوه‌های نامتعارف و ناصواب و مچ‌گیری دولت بروند. 

او در پایان گفت: شیوه‌های دیگری وجود دارد که هنوز به آنها فکر نشده است. مجلس می‌تواند در چند جلسه صمیمانه با دستگاه‌های اجرایی دغدغه‌هایش را نسبت به وضع موجود طرح کند و اگر پاسخ نگرفت و به این نتیجه رسید که این وضعیت ناشی از کم‌کاری دولت و ناکارامدی دستگاه‌های دولتی است، آنوقت می‌توانند از شیوه‌های قانونی استفاده کنند. به شیوه‌های مسالمت‌آمیز گفتگو و حل مشکل از طریق تعامل و مصالحه فکر نشده و مجلس مستقیم به سمت تندترین شیوه ممکن رفته است. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز