دبیر هیئت رییسه مجلس:

قوانین انباشته مانع توسعه متوازن در کشور است

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۲۲:۰۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۲۲۷۳
قوانین انباشته مانع توسعه متوازن در کشور است
دبیر هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد: با این حجم از قوانین انبوه و بوروکراسی اداری حاکم بر دستگاهها توسعه متوازن در کشور رخ نخواهد داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی کریمی فیروزجایی ، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بخش مهم فرآیندهای توسعه در کشور ناشی از روند مناسبات حاکم بر دستگاهها و قوای سه گانه است که تحت تاثیر قوانین فرساینده قرار دارد.

وی با اشاره به صدمات ناشی از فربهی دستگاهها و قوانین انباشته در لایه های مختلف اداری یادآورشد: با این حجم از قوانین انبوه و بوروکراسی اداری حاکم بر دستگاهها توسعه متوازن در کشور رخ نخواهد داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران افزود: برای تحقق سریع تر اهداف توسعه در کشور باید نظام اداری و دیوانی کشور به سمت چابکی سوق یابد.

کریمی فیروزجایی عنوان کرد: در شرایط فعلی که نظام اداری ما چاق و تنبل است ، نخبگان و فکرهای خلاق و اثر بخش به حاشیه می روند.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم  گفت: کاهش بوروکراسی اداری به معنای بیکار کردن کارمندان نیست. باید بسترهای جدیدی برای روان سازی امور مردم در دستگاهها و کاهش دیوانسالاری فراهم آید.

این نماینده مردم لزوم بهره گیری از تجارب دیگر کشورها را در این ارتباط ضروری دانست و افزود: در دهه پیشرفت و عدالت باید به هوشمند سازی و کارآمدسازی فرآیندهای توسعه توجه عمیق صورت گیرد.

دبیر هیات رئیسه مجلس از بررسی سازو کار مشکلات دیوانی کشور در مجلس یازدهم خبر داد و بیان کرد: با چابک سازی و هوشمند سازی امور اداری رضایتمندی مردم که مهمترین اصل در انقلاب است، افزایش می یابد.

کریمی فیروزجایی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار جوانان در دهه پیشرفت و عدالت گفت: حضور جوانان مومن و با انگیزه در مصادر امور روند توسعه کشور را شتاب می بخشد. همه قوای سه گانه و دستگاههای حاکمیتی در کشور باید بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

 

نظر شما